PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4216 | Paybyme -Finansal Teknoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | - Fintech pazarının tanıtılması. - Ödeme Sistemlerine ilişkin temel bilgilerin edindirilmesi - Finansal Kuruluşların temel işleyişlerinin aktarılması - Fintech pazarına ilişkin vizyon ve misyon kavramları hakında bilgi verilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Fintech 101 2) Finansal Teknolojinin Bugünü ve Geleceğini, 3) Finansal Teknolojilerde Ödeme Sistemlerini 4) Finansal Teknolojilerde Mobil Ödemelerin Yerini 5) Finansal Teknolojilerde Risk Yönetimini 6) Finansal Teknolojilerde Bilgi Güvenliğini 7) Ödeme Kuruluşları ve E-para Kuruluşlarını 8) Finansal Teknoloji Şirketlerinde Regülasyonu 9) Finansal Teknolojilerin Diğer Bilişim Sistemleri ile İlişkisi ve Uygulamaları 10) Finansal Teknoloji Hizmetlerinde Fırsatları Yönetme, Girişimcilik ve Yenilikleri 11) Finansal Teknoloji Şirketlerinde Muhasebe ve Vergilendirmeyi 12) Türkiye'nin Fintech Pazarındaki Yerini öğrenebileceklerdir. |
- Fintech Pazarı - Ödeme Sistemleri - Finansal Kuruluşlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fintech 101 | Fintech nedir? Sağladığı çözümler nelerdir? |
2) | Finansal Teknolojinin Bugünü ve Geleceği | Fintech finansal işlemler ile ilgili geleceği nasıl şekillendirecek? |
3) | Finansal Teknolojilerde Alternatif Ödeme Kanalları | Bitcoin'den mobil ödemeye, temassız işlemlerden Vposa fintech ödeme kanallarına bakış |
4) | Finansal Teknolojilerde Mobil Ödemelerin Yeri | Mobil ödemelerin fintech dünyasındaki yeri, dijital ürünlerde mobil ödemenin önemi. Dünyada mobil ödemelere ülke bazlı bakış |
5) | Finansal Teknolojilerde Risk Yönetimi | Dolandırıcılık ve fraud vakaları, bunlarla mücadele yöntemleri, yasaların fintechlerde risk yönetimine bakışı |
6) | Finansal Teknolojilerde Bilgi Güvenliği | Finansal teknolojide bilgi güvenliğinin önemi, hangi noktalara dikkat edildiği, veri gizliliği ve süreklilik |
7) | Ödeme Kuruluşları ve E-para Kuruluşları | Türkiye'de ödeme kuruluşları ve e-para kuruluşlarının tanımı, sermaye yapıları, işlevleri ve fintech dünyasındaki yerleri |
8) | Finansal Teknoloji Şirketlerinde Regülasyon | Fintech dünyasında yer alan şirketlerde yasal düzenlemeler nelerdir? Ne tür yaptırımlar vardır? Bu düzenlemelere uyum için neler yapılır? |
9) | Finansal Teknolojilerin Diğer Bilişim Sistemleri ile İlişkisi ve Uygulamalar | Cep telefonları, beaconlar, yazar kasalar…vb sistemler ile fintech'lerin ilişkisi |
10) | Finansal Teknoloji Hizmetlerinde Fırsatları Yönetme, Girişimcilik ve Yenilik | Sürekli gelişen fintech dünyasında yeni fırsatlar yaratma, yeni alternatifler sunma, beklentilere yeni çözümler üretme konularının örneklerle değerlendirilmesi |
11) | Finansal Teknoloji Şirketlerinde Muhasebe ve Vergilendirme | Fintech'te işlem hacmi nedir? muhasebe akışı nasıl olur? Fonların korunması nasıl sağlanır? Vergilendirmeler nasıl yapılır? |
12) | Türkiye'nin Fintech Pazarındaki Yeri | Türkiye global fintech pazarında nerede yer alıyor? |
13) | Melek Yatırımcılar Neden “Fintech” Girişimleri İle Yakından İlgileniyor? | Fintech girişimlerinin popüler olmasının sebebi nedir? Yatırımcıların ilgilenmesinin altında neler yatıyor? |
14) | Paybyme CEO'su ile Söyleşi | Paybyme CEO'su ile fintech üzerine söyleşi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 30 | 2 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |