Gelenekten gelen müzikler, sanat müzikleri, halk müzikleri, Amerika yerlilerinin müzik kültürleri, Güney Amerika yerlileri ve müzik kültürleri, Asya müzik kültürleriı, Çin Halk Müziği, Japon Sanat Müziği, Güneydoğu Asya müzik kültürleri, Hint Müziği, Kuzey Hindistan ve Güney Hindistan müziği ve farkları, Tibet Müziği, Kaşmir Müziği, Pakistan Müziği, Ortadoğu müzik kültürleri, Arap müziği, Kuzey Afrika müzik kültürleri ve Arap müzik kültürleri arasındaki farklılıklar, İran Müziği, Orta Asya Müzik kültürleri, Afrika müzik kültürleri, Güney Afrika Müzik kültürleri. Akdeniz müzik kültürleri, Balkan müzik kültürleri, Avrupa halk müziği, Türkiye’de müzik kültürleri, Dünyada popüler müzikler.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, örnek olay inceleme, proje hazırlama, dinletiler ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve dersin tanıtımı. |
Ders Notları |
2) |
Müzik ve kültür ilişkisi hakkında temel konular. |
Ders Notları |
3) |
Caz müziği ve evrimi. |
Ders Notları |
4) |
Kuzey Amerika: Yerli halk ve pop müzikleri. |
Ders Notları |
5) |
Afrika müzik gelenekleri. |
Ders Notları |
6) |
Karayibler müzik gelenekleri. |
Ders Notları |
7) |
Karayibler müzik gelenekleri. |
Ders Notları |
8) |
Ara Sınav Haftası |
Ders Notları |
9) |
Orta Asya müzik gelenekleri. |
Ders Notları |
10) |
Güney Asya müzik gelenekleri. |
Ders Notları |
11) |
Doğu Asya müzik gelenekleri. |
Ders Notları |
12) |
Okyanusya müzik gelenekleri. |
Ders Notları |
13) |
Avrupa müzik gelenekleri. |
Ders Notları |
14) |
Latin Amerika müzik gelenekleri. |
Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. |
|
3) |
Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. |
|
5) |
Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. |
|
6) |
Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. |
|
7) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. |
|
9) |
Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. |
|
10) |
Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. |
4 |
11) |
Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. |
3 |
12) |
Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. |
|
13) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |
3 |