İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1312 | E-Sporda Özel Başlıklar | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin espor ve dijital oyun kültürüne giriş niteliğindedir. Bu ders öğrencilere esporun temellerini, profesyonel sahnedeki işleyişi, operasyon kalemlerini, ulusal ve uluslararası perspektifteki nasıl uygulandığını ve endüstrinin mevcut durumunu öğretmeyi hedeflemektedir. Dönem boyunca öğrenciler sadece espor endüstrisi hakkında bilgi edinmekle kalmayacak, oyuncu olma deneyimine katılırken, aynı zamanda bu gelişen sektörü eleştirel düşünürler olarak inceleme fırsatı bulacaklardır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Espor sektörünü tanımlamak ve ekosistemi anlamak 2. Espor tarihi hakkında bilgi edinmek 3. Espor endüstrisindeki farklı paydaşların rollerini tanımlayabilmek 4. Geleneksel Spor ve Elektronik Spor karşılaştırmasını yapabilmek 5. Çeşitli espor operasyon kalemleri ile ilgili bilgi edinmek (ör. pazarlama, sponsorluk, etkinlikler, mekan yönetimi, iletişim,finans, hukuk) 6. Dijital oyun ve espor alanlarında kullanılan yazılım, donanım ve uygulamaları öğrenir 7. Sektör profesyonelleri ile iletişimde olmak |
E-spor tarihi, takım yönetimi, e-spor hukuku, sponsorluk ve pazarlama, e-spor girişimciliği, e-spor alt yapı ve teknik gereklilikler, e-sporda sağlık, spor klüpleri. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, eğitsel oyun, grup çalışması, konuk, saha çalışması, uygulama ve teknoloji destekli öğrenme kullanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Espor’da Özel Başlıklar Dersine Giriş | |
2) | Espor Tarihi | |
3) | Takım Yönetimi | |
4) | Espor Hukuku | |
5) | Saha Gezisi | |
6) | Sponsorluk ve Pazarlama | |
7) | Espor Girişimciliği | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Espor’da Altyapı ve Teknik Gereklilikler | |
10) | Uluslararası Etkinlik Yönetimi | |
11) | Espor’da Sağlık | |
12) | Eğitimde Espor | |
13) | Spor Kulüplerinde Espor Yatırımları | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Hedlund, D.P., Fried, G., and Smith III, R.C. 2021. Esports Business Management. Champaign, IL: Human Kinetics. Scholz, T.M. 2019. Esports Is Business: Management in the World of Competitive Gaming. Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan Taylor, T.L. 2015. Raising the Stakes: E-Sports and the Professionalization of Computer Gaming. Boston: MIT Press |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 25 |
Ödev | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |