İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3005 | Denizcilik Ekonomisi | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ERTAN DEMİRKAPI |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. İLKER KADRİ BAŞARAN Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU |
Dersin Amacı: | Dünya ticaretinin %90'a yakını denizler vasıtası ile yapılmaktadır ve denizcilik uluslararası taşımacılığının ayağını oluşturur. Ancak hayatımızda bu kadar önemli yer tutan bu sektör diğer sektörlere nazaran çok az bilinmektedir. Bu ders öğrencilerin tarihi, sosyal ve ekonomik olarak denizcilik sektörü konusunda genel bilgi sahibi olmalarını sağlayacak ve farkındalık oluşturacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Deniz Ticaretinin ne demek olduğunu tarihi süreci ile öğrenir. 2) Bu sektörün finansal olarak nasıl bir yapıya sahip olduğunu öğrenir. 3) Uluslararası Deniz Ticaretinin aktörlerini öğrenir. 4) Türkiye'nin bu sektördeki konumunu anlar. 5) Sektörün geleceği ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Uluslararası taşımacılıkta deniz ticaretinin rolü, bu sektörün oyuncuları, geminin finansal boyutları, ülkeler arası rekabet ve ülkemizin konumu. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Deniz Ticaretine Giriş ve Tarihi Süreç | |
2) | Deniz Ticaret Piyasaları ve Örgütlenme Yapısı | |
3) | Deniz Ticaretinde Piyasa Döngüleri | |
4) | Arz, Talep ve Navlun Oranları | |
5) | Gemi Finansmanı ve Denizcilik Şirketleri | |
6) | Risk Getiri ve Denizcilik Şirketlerinin İktisadi Yapısı | |
7) | Dökme Yük Taşımacılığı | |
8) | Ara sınav | |
9) | Genel Yük Taşımacılığı | |
10) | Gemi İnşa ve Gemi Söküm Ekonomisi | |
11) | Denizcilik Sektöründe Mevzuat ve Düzenleme | |
12) | Denizcilik Ticaretinde Tahminler ve Pazar Araştırması | |
13) | Deniz Ticaret Coğrafyası | |
14) | Türk Denizciliğine Genel Bakış |
Ders Notları / Kitaplar: | Ana kaynak: Martin Stopford, Denizcilik Ekonomisi 3. baski. Maritin Stopford, Maritime Eonomics. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları Additional course materials. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 95 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |