GENETİK VE BİYOİNFORMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4468 | Wissen Akademi- Cross Platform Uygulama Geliştirme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ECE GELAL SOYAK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Dersin Amacı: | Desktop, Android ve iOS Uygulamalarını HTML5, JavaScript ve CSS3 gibi web programlama teknolojileriyle geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Responisve Tasarım 2) Çapraz Platform uygulama geliştirmek |
HTML5, JavaScript ve CSS3, cordova ile çapraz platform uygulamaların geliştirilmesi. Dersin öğretim yöntemleri şu şekildedir: - Anlatım - Bireysel Çalışma - Okuma - Teknoloji Destekli Öğrenme - Problem Çözme - Uygulama - Tartışma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Javascript'e Giriş | |
2) | HTML5 | |
3) | CSS, CSS3 | |
4) | Hibrit Teknolojiler | |
5) | Hibrit Geliştirme Araçları | |
6) | Responsive Tasarım | |
7) | Restful Web Servisleri | |
8) | AJAX | |
9) | Bootstrap | |
10) | Kendo UI | |
11) | JQuery- JQuery Mobil Jquery UI | |
12) | Cordova (phonegap) | |
13) | React, Angular'a Giriş | |
14) | Uygulama Örneği |
Ders Notları / Kitaplar: | 1 Apache Cordova 4 Programming (Mobile Programming) John M. Wargo 2015 ISBN-13: 978-0134048192 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | |
2) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | |
3) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | |
4) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | |
5) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 3 |
6) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 2 |
7) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | |
8) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
9) | Genetik ve biyoinformatik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 2 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara genetik ve biyoinformatik bilimini kullanarak çözüm araştırır. |