COP4464 Wissen Academi- Writing Secure Code & Secure Coding TechniquesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4464 Wissen Academi- Güvenli Kod Yazma ve Güvenli Kodlama Teknikleri Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERKUT ARICAN
Dersin Amacı: Dersin amacı günümüzde gittikçe önemi artan güvenlik tehditlerine karşı geliştirilen yazılımların güvenli olmasını sağlamaktır. Saldırılara karşı güvenlik kodları yazmak ve güvenlik testi ve denetimi de dahil olmak üzere güvenli yazılım geliştirme sürecini tanıtmaktadır. Genellikle bir geliştiricinin karşılaşabileceği güvenlik konularına, ortak güvenlik açıklarına ve kusurlarına ve güvenlik tehditlerine odaklanılırken aynı zamanda güvenlik ilkeleri, stratejileri, kodlama teknikleri ve kodu saldırılara karşı daha dayanıklı hale getirebilecek araçlar açıklanmaktadır. Öğrenciler ders boyunca belirli güvenlik geliştirme tekniklerini gösteren kodları yazıp analiz edeceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Güvenli Programala Tekniklerinin Temelerini Kavrayabilmek
2) Siber Güvenlik ve Bilgi Sistemleri Güvenlik Yapılarını Anlayabilmek
3) Yazılım Açıklarına Yol Açan En Sık Programlama Hatalarını Anlamak.
4) Yazılımdaki Güvenlik Problemlerini Tanımlamak ve Analiz Etmek
5) Güvenlik Tehditlerine ve Yazılım Güvenlik Açıklarına Karşı Koruma Tedbirlerini Öğrenmek
6) Bilgilerini Etkili ve Güvenli Yazılım Sistemleri Oluşturabilmek için Kullanabilmek

Dersin İçeriği

Bu ders dördüncü sınıf Yazılım Mühendisliği öğrencileri için tasarlanmıştır. Mühendislik Fakültesi'nin diğer bölüm öğrencileri de seçebilirler.
Bu ders Wissen Akademie & VDC Technology tarafından verilecektir.
Güvenli kod yazmak profesyonel kullanım içindir. Bu nedenle bu ders mevcut Bilgi Teknolojileri uygulamalarına olumlu bir ek olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Güvenli Sistemlere Duyulan İhtiyaç ve Genel Güvenlik Konseptleri "
2) Proaktif Güvenlik Geliştirme Süreci ve Güvenlik Prensipleri
3) Tehdit Modelleme ve Güvenli Kodlama Teknikleri
4) Arabellek Taşması ve Erişim Kontrolü Sorunlarının Belirlenmesi
5) En Az Ayrıcalık ve Şifreleme Zaafları ile Çalışmak
6) Verilerin Korunması ve Kanonik Temsil Edilmesi Sorunları
7) Veritabanı Giriş Sorunları ve Web Aracılığı ile Özel Girdi Sorunları
8) Uluslararasılaştırma Sorunları ve Soket Güvenliği
9) RPC, ActiveX Denetimleri ve DCOM Güvenliğini Sağlama ve Denial of Service Saldırılarına Karşı Koruma
10) Yazılım Test Yaşamdöngüsünde Güvenlik Testleri
11) Güvenli Kod İncelemesinin Gerçekleştirilmesi
12) Güvenli Yazılım Kurulumu
13) "Uygulamaya Özel Kişisel Gizlilik Oluşturma & Gerçek Yaşam Yaklaşımları Güvenlik Belgeleri ve Hata İletileri Yazma"
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Writing Secure Code (Second Edition) - Michael Howard, David LeBlanc - ISBN 13: : 978-0735617223
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 30
Ödev 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 8 96
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.