EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG5102 | Nitel Araştırma Yöntemleri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OLGUN SADIK |
Dersin Amacı: | Nitel araştırma dersi, eğitim araştırmaları arasında giderek yayınlaşan bir araştırma yöntemi olan nitel araştırma tekniklerini uygulamalı olarak tanıtmayı amaçlamaktadır. Nitel araştırma farklı bir bilim felsefesi ve bilim geleneğinden gelen bir araştırma türüdür. Bu açılardan nicel yöntemlerden oldukça farklı varsayım, yöntem, veri ve analiz farklılıklarına sahiptir. İleride nitel araştırma yapmayı planlayan araştırmacıların nicel yöntemlerle karşılaştırıldığında oldukça farklı bilgi, beceri ve yöntemlerle donanmış olması gerekmektedir. Bu anlamda, bu ders nitel araştırma felsefesi, temel varsayımları, veri türleri, veri toplama teknikleri ve veri analiz tekniklerini uygulamalı olarak öğrencilere tanımayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki benzerlik ve farklıkları ifade eder • Temel nitel araştırma desenlerini açıklar • Nitel araştırmada örneklem konusunu tanımlar • Temel nitel veri toplama tekniklerini bilir ve kullanır • Nitel veri analizi yöntemlerini bilir ve kullanır • Nitel araştırmada araştırmacının rolünü kavrar • Nitel araştırmada geçerlilik, güvenilirlik ve etik kavramlarını açıklar • Küçük bir nitel araştırma projesini baştan sona tasarlar ve gerçekleştirir |
-Vaka Çalışması -Teknoloji Destekli Öğrenme -Okuma -Simülasyon -Bireysel Çalışma -İşbirliğine Dayalı Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin amaçları, temel ilkeler, yönergeler | |
2) | Bilimsel araştırma yöntemlerinde temel dönüşümler | |
3) | Nitel araştırmanın bilimsel araştırma geleneği içindeki yeri | |
4) | Nitel araştırma desenleri | |
5) | Nitel araştırma süreci, etik ve örneklem | |
6) | Görüşme ve odak grup görüşmesi | |
7) | Nitel veri analizi | |
8) | Ara sınav haftası | |
9) | Nitel veri analizi | |
10) | Geçerlik güvenirlik, durum çalışması, eylem araştırması | |
11) | Karma yöntem ve nitel araştırmada sık rastlanan hatalar | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (12. Baskı), Seçkin Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 10 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
2) | Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. | |
3) | Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. | |
4) | Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. | |
5) | Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. | |
6) | Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. | |
7) | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | |
8) | Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. | |
9) | Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. | |
10) | Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. | |
11) | Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. | |
12) | Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |