Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kore alfabesi ve kurallar (Ünlü ve Ünsüzler) |
|
2) |
Korece Genel Dilbilgisi |
|
3) |
Tanışma ve kendini tanıtma, Kore tarihi. |
|
4) |
Alıştırmalar, Kore Kültürü (Kore Yaşama Biçimi) |
|
5) |
Dilbilgisi-Cümle son ekleri: Özne eki, Nesne eki, Saygı eki, Emir kipi, Kore Tarihi |
|
6) |
İsim ve fiil çekimleri |
|
7) |
İsim ve fiil çekimleri, Kore Kültür (Toplum, Kültür ve Sanat) |
|
8) |
Sayılar- Gelecek zaman kipi, onay ifade eden son ek, olumsuzluk eki, geçmiş zaman kipi, zamanı belirtme, bağlacı |
|
9) |
Sayılar- Gelecek zaman kipi, onay ifade eden son ek, olumsuzluk eki, geçmiş zaman kipi, zamanı belirtme, bağlacı, Kore Tarihi |
|
10) |
Alıştırmalar, Kore Kültür (Kore Yaşama Biçimi) |
|
11) |
Emir kipi, Alıştırmalar, Kore Tarihi |
|
12) |
Tümceler, yön ve kipler, Kore Kültürü (Kore'nin Dünyadaki Yeri) |
|
13) |
Yön gösterme eki, sebep belirten bağlaç, düzensiz fiili, alıştırmalar |
|
14) |
Genel Tekrar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Yonsei Korece 1- Yonsei Üniversitesi Korece Merkezi, Yonsei Üniversitesi yayınları, 2015, Seul, Kore (Korece)
Sejong Korece1- Ulusal Korece Öğretim Merkezi, Hau Yay, 2013, Seul, Kore (Korece)
Kore'yi Tanıyarak Korece Öğrenelim- S. Göksel Türközü ,Oh Eun Kyung, Lotus Yay, 2014, İstanbul, Türkiye (Türkçe) |
Diğer Kaynaklar: |
Facts About Korea- Kore Kültür, Spor ve Turizm Yay, 2013, Seul, Kore (İnglizce)
(PDF dosyası) |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|