BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0439 | Rusça III | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Rusça |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. CANAN GUTUL |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin konuşma,anlama,yazma düzeylerinin geliştirilmesi ;geçmiş ve gelecek zamanı,tamamlamış/tamamlamamış fiillerin kullanımı,gitmek-gelmek yürüyerek /vasıta ile fiil formların kullanımı ile tanıştırılması;Rus kültürüyle ilgili yeni bilgilerin kazandırılmasına devam edilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Geçmişte neler yaptığını ifade edebilecek. 2)Gelecekte olan projelerinden bahsedebilecek. 3)Nereye gideceğini, gittiğini; kimin yanına gittiğini; hangi araçla gittiğini anlatabilecek. 4)Saatin kaç olduğunu,bir etkinlik saat kaçta olacağını ve kaç saat sürdüğünü sorulara cevap verebilecek. 5)Arz ve niyet ifadeleri doğru kullanabilecekler. 6)Belli oranda yeni kelimeler ve temel kuralarını öğrenip ruslarla diyaloga girebilecekler. 7)Basit ve bileşik cümleler kurabilicekler. 9)Kendine ifade edip karşısındaki Rusça konuşanı daha iyi anlayabilecek. 10)Arkadaşına mesaj,e-mail veya not yazabilecek. |
To be fiili,1.ve 2.grup fiilleri,dönüşlü fiillerin geçmiş zamanı;Basit ve bileşik gelecek zaman formları;Zaman zarfları;sayılar 1000-1000000;Kısa sıfatlar;Gitmek-gelmek fiillerin kullanımı;Tamamlanmamış ve tamamlanmış fiil çiftleri;Saat ifadeleri;İstemek ve yapabilmek yardımcı fiilleri;Metin okuma-dinleme-anlama çalışması;Konuşma-diyalog kurma/soru-cevap verme çalışması.Mektup -mesaj/metin yazma çalışması. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Haftanın Günleri, Mevsimler ve Aylar | |
2) | Geçmiş. Kurallar ve egzersizler. Geçmişte olmak. | |
3) | Dönüşlü fiillerin geçmiş zamanda kullanımı.Haftanın günleri -i halinde kullanımı. | |
4) | Hareket fiilleri-gitmek/gelmek(yüriyerek,araçla) şimdiki zamanda. Nereye?(yön;-i hali kullanımı) | |
5) | Hareket fiilleri geçmiş zamanda.(-de durumu kullanımı). | |
6) | Zaman zarfları.Doğumak fiili geçmiş zamanda.Bulunmak ve farklı yönlere gitmek. | |
7) | Sayılar 1000-1000000. Gelecek zaman,tamamlanmamış formu. Zaman zarfları.Aylar-mevsimler de durumunda/ | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Gelecek zaman. Yaş söylemesi(geçmiş +gelecek formunda). | |
10) | Tamamlanmamış ve tamamlanmış fiiller(ön ekleri).Fiil çiftleri. Geçmiş zamanda farkı. | |
11) | Kesinleşmemiş/kesinleşmiş fiilleri gelecek zamanda/farkı.Alıştırma.Diyalog. | |
12) | Hareket fiileri gelecek zamanda(kesin). | |
13) | İstemek ve yapabilmek fiillerin kullanımı.e/a hali | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Required Textbook: Дорога в Россию ( часть 3) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 3 |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | 5 |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | 4 |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 5 |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 4 |