BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0307 | Deniz Kültürü ve Amatör Denizcilik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DORA SUNGUNAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | 1-Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunmak, 2-Daha fazla sayıda gencin deniz ve denizcilikle ilgilenmesini sağlamak üzere yaygın bir tanınmışlık oluşturarak, farkındalık ve bilinç seviyesini yükseltmek, 3- Amatör Denizci Ehliyeti temel konuları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak, 4-Kısa Mesafe Telsiz Operatörü Eğitimi konularında bilgi sahibi olunmasını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak, 2-Kendi meslek alanında Türkiye’nin deniz konularına katkıda bulunacak bilgi seviyesinde olacak, 3-Deniz ve denizcilikle ilgili farkındalık ve bilinç seviyesi artacak, 4-Amatör Denizci Ehliyeti alabilecek bilgi seviyesine ulaşacak, 5-Kısa Mesafe Telsiz Operatörü Eğitimi konularında bilgi sahibi olacak, 6-Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak temel bilgilere sahip olacak, 7-Daha fazla sayıda gencin deniz ve denizcilikle ilgilenmesini sağlamak üzere yaygın bir tanınmışlık oluşturarak, farkındalık ve bilinç seviyesi yükselecek. |
Öğrenciler aşağıdaki hususlar üzerinden değerlendirilecektir: 1. Katılım (%10) Derslere katılmak ve takım çalışmalarında yer almak zorunludur. Öğrencinin derse katılımı, bu dersin öğretim ortamı için kritik bir husustur ve çok önemlidir. Etkili derse katılım, dersin not değerlendirmesine olumlu ya da olumsuz etki eder. Genel olarak derse katılım, sınıfta bulunmayı, ders tartışmalarında söz almayı, durum çalışmalarında yer almayı ve verilen ders materyallerinin okunmasını içerir. 2. Ara Sınav (40%). Ara Sınav tarihine kadar derslerde işlenmiş konular ve verilen okuma materyalleri kapsamında Çoktan Seçmeli Test formatında sınav yapılacaktır. 3. Final Sınavı (50%). Ders döneminin sonunda yapılacak sınavda, derste işlenen konular ve verilen okuma materyallerine dayalı Çoktan Seçmeli Test formatında sınav yapılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okyanuslar ve denizlerin tanımı,sınıflandırılmaları Gemi tipleri,sınıflandırılmaları, özellikleri Dünyada ve Türkiye’de denizciliğin tarihi | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
2) | Kabotaj hakkı Türk Denizcilik Sektörü Türk Boğazları, tarihi ve önemi | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
3) | Deniz Kirliliği , önlenmesi,tedbirler Denizci ülke nasıl olunur? Denizci kimdir? | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
4) | Temel Amatör Denizcilik Bilgileri – 1 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
5) | Temel Amatör Denizcilik Bilgileri - 2 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
6) | Tekne Manevrası - 1 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
7) | Tekne Manevrası - 2 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
8) | Denizde Çatışmayı Önleme Kuralları | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
9) | Harita bilgileri ve Seyir | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
10) | Denizde kısa mesafe telsiz (VHF)haberleşmesi -1 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
11) | Denizde kısa mesafe telsiz (VHF)haberleşmesi -2 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
12) | Denizde Acil Durumlar ve Denizde Emniyet Meteoroloji | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
13) | Motor ve Elektrik | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
14) | Uluslararası ve Ulusal Mevzuat | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Amatör Denizci El Kitabı - Hz: Sezar Atmaca Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü Gemi Seyri – Nusret Belirdi Gemiler için Tıbbi Rehber Denizciler için sağlık rehberi IMO LSA Code SOLAS MARPOL Antik Çağda Denizcilik ve Gemiler, Lionel Casson Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Denizciler, Serdar Başaran, Levent Düzcü Öğretim Üyesinin Hazırladığı Bilgi Notları |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |