İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4116 | Mezuniyet Projesi II | Bahar | 2 | 4 | 4 | 13 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YAHYA BURAK TAMER Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK Öğ.Gör. DİDEM WONG |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, görsel iletişim tasarımı alanlarını oluşturan basılı, zaman tabanlı ve etkileşimli ortamlara yönelik, seçilen kavram ve konuya göre n az 3 farklı parçadan oluşa, bir proje tasarımı gerçekleştirmektir. Projeler, sosyal ve ticari konularda odaklanabileceği gibi sanatsal bir içeriğe sahip olabilir, ya da yeni teknolojiler üzerinde denemeler gerçekleştirebilirler. Öğrencilerin projeye hakimiyetleri ve tek tek parçalar üzerindeki tasarım süreçlerini özlemlemek ve değerlendirmek için dönem içerisinde 4 kez jüri toplanması ve jüri aralarında her hafta öğrencilerin ders hocalarıyla bireysel görüşmelerde projeleri ilerletmeleri hedeflenmiştir. Teknik ve kavramsal projelerin desteklenmesi için çeşitli çalıştaylar da düzenlenmektedir. Bu öğrencilerin mezun olabilmek için geçmesi gereken iki dersten ikincisidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Piyasaya uygun gerçekçi kampanya önerisini araştırarak belirleyebilmek II. Brief oluşturabilecek beceriye sahip olmak III. Kampanya kurgusunda ve ürün yelpazesinde global trendleri ve lokal farkları göz önünde bulundurabilmek. IV. Geliştirilen konseptlere uygun görsel iletişim mecra ve teknolojiyi belirleyebilrmek. V. Kampanya kurgusuna ve ihtiyaçlarına yönelik konseptler geliştirebilmek. VI. Tasarlanan kampanyayı doğru bir iletişim ve format ile sunabilmek. VII. Piyasa ile bağlantıya geçebilme becerisini göstermek VIII. Geliştirilen konseptlere uygun görsel iletişim mecra ve teknoloji üzerinde uygulama yapabilmek IX. Tasarım problemlerine yeni ve yaratıcı çözüm getirebilmek. X. Tasarım denieyimini ve bilgi birikimini, piyasa beklentilerini gözönünde bulundurarak bir görsel iletişim kampanyasına dönüştürebilmek XI. Geçmiş tasarım bilgilerini ve deneyimlerini teorik ve pratik açıdan piyasa ölçeğinde kullanabilmek ve sentezleyebilmek. XII. Kişisel tecrübelerden yola çıkark yaratıcı ve özgün bir kampanya tasarlamak. XIII. Zaman yönetimi ve revizyon alışverişi bakımından piyasa beklentilerini karşılayabilmek. XIV. Sosyal medyayı kullanmak XV. Yeni medya teknolojilerini kullanmak XVI. Gerek entellektüel gerekse teknolojik açıdan piyasa beklentilerini üst seviyeye çıkaracak kampanya tasarlamak. |
Kavram geliştirme, Ürün eskizleri, Gelişmiş ürünler, Final çalışmalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta Dersin ve işleyişinin tanımı. Kampanya önerileri üzerine tartışma | |
2) | 2. Hafta Birebir görüşme: Kavram geliştirme | |
3) | 3. Hafta Birebir görüşme: Kavram geliştirme | |
4) | 4. Hafta Birebir görüşme: Kavram geliştirme | |
5) | 5. Hafta Sunuş: Kavram geliştirme | |
6) | 6. Hafta Birebir görüşme: Ürün eskizleri | |
7) | 7. Hafta Birebir görüşme: Ürün eskizleri | |
8) | 8. Hafta Birebir görüşme: Ürün eskizleri | |
9) | 9. Hafta Birebir görüşme: Ürün eskizleri | |
10) | 10. Hafta Sunuş: Ürün eskizleri | |
11) | 11. Hafta Birebir görüşme: Gelişmiş ürünler | |
12) | 12. Hafta Birebir görüşme: Gelişmiş ürünler | |
13) | 13. Hafta Birebir görüşme: Gelişmiş ürünler | |
14) | 14. Hafta Sunuş: Gelişmiş ürünler |
Ders Notları / Kitaplar: | Çeşitli görsel örnekler ve yeni teknolojiler çalıştaylar sırasında gösterilecektir. / Various visual examples and new technologies will be shown and discussed during the workshops. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 5 | % 10 |
Ara Juri | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 248 |
Ara Juri | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 0 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 316 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | 5 |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | 5 |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | 5 |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | 5 |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | 5 |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | 5 |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | 3 |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | 5 |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | 5 |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | 4 |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | 5 |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | 3 |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | 5 |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 5 |