Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İş sağlığı ve güvenliği kavramı, tarihçesi, ilkeleri
|
Yok |
2) |
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı |
Yok |
3) |
Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları |
Yok |
4) |
İşyeri ortamının fiziksel risk etkenleri |
Yok |
5) |
İşyeri ortamının kimyasal risk etkenleri |
Yok |
6) |
İşyeri ortamının biyolojik risk etkenleri
|
Yok |
7) |
İşyeri ortamının ergonomik risk etkenleri – Ergonomi |
Yok |
8) |
İşyeri ortamının psiko-sosyal risk etkenleri
|
Yok |
9) |
Çalışanlarda risk grupları |
Yok |
10) |
Risk yönetimi ve değerlendirmesi |
Yok |
11) |
İş kazaları ve korunma |
Yok |
12) |
Meslek hastalıkları |
Yok |
13) |
Kişisel koruyucu donanımlar |
Yok |
14) |
Sağlık ve güvenlik işaretleri
Health and safety signs
|
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. |
3 |
2) |
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. |
4 |
3) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. |
5 |
4) |
Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. |
3 |
5) |
Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. |
4 |
6) |
Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. |
4 |
7) |
Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
8) |
Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. |
5 |
9) |
Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. |
4 |
10) |
Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. |
5 |
11) |
Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. |
4 |