Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bu derste ara sınav değerlendirmesi proje üzerinden yapılacaktır. Projeyle ilgili detaylar Itslearning üzerinde, teslim tarihinden iki hafta önce açıklanacaktır. |
|
2) |
Modernizm, aydınlanma ve Sonrası |
|
3) |
Postmodernizm kavramı |
|
4) |
Postmodern Göstergeler
1.Tüketim ve eğlence
2.İnternet ve cep telefonu
3.Görünür olmak
4.Estetize edilmiş yaşam
|
|
5) |
Gündelik yaşamda tüketim alışkanlıkları ve instagram örneği, |
|
6) |
Pierre Bourdieu ve Habitus kavramı |
|
7) |
Jean Baudrillard Tüketim Toplumu |
|
8) |
Sosyal medya ve facebook |
|
9) |
Reklamlar üzerinden tartışılan erkeklik |
|
10) |
Çikolata reklamları örneği üzerinden reklam ve psikoloji |
|
11) |
Genel değerlendirme |
|
12) |
Genel Değerlendirme |
|
13) |
Genel Değerlendirme |
|
14) |
Genel Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|