FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR2002 | Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi II | Bahar | 3 | 2 | 4 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MELİKE GİZEM KALAYCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, tedavi edici fiziksel ve elektriksel modalitelerin tanımlanması; fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında uygulaması, probleme yönelik uygun tedavi yönteminin seçimi, tedavi modalitelerinin uygulanamayacağı durumların göz önünde bulundurulmasına yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Elektroterapiyi diğer fizyoterapi yaklaşımlarıyla birleştirir . 2.Tedavi protokollerini açıklar. 3.Elektroterapi modalitelerini tedavi amaçlı hazırlar. 4.Elektroterapi teknolojisini örneklendirir. 5.Kanıta dayalı elektroterapi yaklaşımlarını seçer. |
Bu ders, kısa dalga diatermi,uzun dalga diatermi,mikro dalga diatermi, ultrason, biofeedback,lazer,manyetoterapi,mikro akım,ekstrakorporal şok dalga tedavisi,elektroakupunktur,transkraniyal manyetik stimülasyon,transkraniyal doğru akım uyarımı ve tüm vücut vibrasyonu tedavisini kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kısa dalga diatermi | |
2) | Mikro dalga diatermi | |
3) | Elektroakupunktur | |
3) | Ultrason | |
4) | Biofeedback | |
5) | Lazer | |
6) | Manyetoterapi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Mikro akım | |
9) | Ekstrakorporal şok dalga tedavisi | |
10) | Tüm vücut vibrasyonu tedavisi | |
11) | Transkraniyal manyetik stimülasyon | |
12) | Transkraniyal doğru akım uyarımı | |
14) | Elektroterapide Kanıta Dayalı Uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Courses sheets will be given weekly. Dersin devam zorunluluğu %70'tir The attendance requirement is 70% |
Diğer Kaynaklar: | 1. Özdinçler, A. R. (2014) Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi. İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık. 2. David Mayor: Electrotherapy: evidence-based practice 3. Şimşek, N., Kırdı, N. (2015) Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Hipokrat Kitabevi 4. Sabahi, M. (2002) Electrotherapy Clinical Procedures Manual, McGrow-Hill, NY. 5. Edibe Ünal-Kanıta Dayalı Elektroterapi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 2 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 2 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |