VCD4124 Digital Publishing DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4124 Yayın Grafiği Tasarımı Güz
Bahar
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, yayın tasarımının tüm yaratıcı süreçlerini planlamak ve uygulayabilmek için gerekli olan beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin diğer bir hedefi ise, yayıncılığın geleceğindeki alternatif mecraları kullanabilme ve benzer alternatif mecralar için gerekli tasarım ve uygulama süreçlerinde gerekli becerinin arttırılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarım kavramının temel prensip ve teorilerini hatırlayacaklar.
2) Grafik tasarım ve yayın tasarımı arasındakı farkları kavrayacaklar.
3) Görsel iletişim tasarımındaki ikna ve algı kavramlarını yorumlayabilecekler.
4) Grafik tasarım ve yayın tasarımının temel yaklaşımlarını algılayacaklar.
5) Tipografinin yayın tasarımındaki önemini algılayacaklar.
6) Temel sayfa tasarımı prensiplerini algılayacaklar.

Dersin İçeriği

Öğrenciler, temel tasarım, görsel iletisim tasarımı ve sayfa tasarımı prensipleri çerçevesinde klasik, çağdaş ve deneysel yayın tasarımı üzerine özgün çalışmalar gerçekleştirmektedirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görsel İletişim ve Tasarım, tasarım elementleri, tasarım prensip ve teorileri.
2) Görsel İletişim ve Yazı. Algının ölçütleri, görsel iletişim ve hatırlama ilişkisi.
3) Görsel algı ve Gestalt Teorisinin prensipleri: Figür-zemin, denge, görüntü ve diğer sembolik formların ilişkisi ve anlamların uygunluğu ilkesi.
4) Yazı ve Grafik tasarım. Grafik tasarım prensipleri. Tipografi ve tipografik iletişim.
5) Sayfa tasarımı elementleri, sayfa tasarımı formatları ve sayfa tasarımı prensipleri. Tasarımın diğer alanlarında grid sistemi. Grid’in sayfa tasarımına ve görsel hiyerarşiye dönüşümü.
6) Çağdaş ve deneysel yayın tasarımı. 1. proje teslim zamanı
7) Dergi tasarımı
8) Dergi tasarımı.
9) Gazete tasarımı 2. proje teslim zamanı
10) Gazete tasarımı
11) Kitap kapağı ve kitap tasarımı.
12) Kitap kapağı ve kitap tasarımı.
13) Online yayıncılıkta sayfa tasarımı
14) Online yayıncılıkta sayfa tasarımı 3. proje teslim zamanı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • How to Understand and Use Design and Layout, David Dabner (Pierce Spence-2006)
Diğer Kaynaklar: • Newspaper Design Annuals

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Ödevler 9 17
Ara Sınavlar 9 21
Final 4 25
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. 5
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 3
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 4
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 1
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. 2
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. 2
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 3
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 1
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. 1
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 1
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 3
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 2
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. 4
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 2