Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Görsel İletişim ve Tasarım, tasarım elementleri, tasarım prensip ve teorileri. |
|
2) |
Görsel İletişim ve Yazı. Algının ölçütleri, görsel iletişim ve hatırlama ilişkisi. |
|
3) |
Görsel algı ve Gestalt Teorisinin prensipleri: Figür-zemin, denge, görüntü ve diğer sembolik formların ilişkisi ve anlamların uygunluğu ilkesi. |
|
4) |
Yazı ve Grafik tasarım. Grafik tasarım prensipleri. Tipografi ve tipografik iletişim. |
|
5) |
Sayfa tasarımı elementleri, sayfa tasarımı formatları ve sayfa tasarımı prensipleri. Tasarımın diğer alanlarında grid sistemi. Grid’in sayfa tasarımına ve görsel hiyerarşiye dönüşümü. |
|
6) |
Çağdaş ve deneysel yayın tasarımı.
1. proje teslim zamanı |
|
7) |
Dergi tasarımı |
|
8) |
Dergi tasarımı. |
|
9) |
Gazete tasarımı
2. proje teslim zamanı |
|
10) |
Gazete tasarımı |
|
11) |
Kitap kapağı ve kitap tasarımı. |
|
12) |
Kitap kapağı ve kitap tasarımı. |
|
13) |
Online yayıncılıkta sayfa tasarımı |
|
14) |
Online yayıncılıkta sayfa tasarımı
3. proje teslim zamanı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
5 |
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
3 |
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
4 |
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
1 |
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
2 |
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
2 |
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
3 |
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
1 |
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
1 |
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
1 |
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
3 |
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
2 |
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
4 |
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
2 |