LAW3003 Land Development and Planning LawBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3003 Arazi Geliştirme ve Planlama Kanunu Bahar 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. YETKİN İNANÖZ
Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU
Dersin Amacı: Hukuki açıdan öğrencilere imar planlamasını tanıtmak ve imar mevzuatı çerçevesinde yerleşim yerlerinin mevcut ve gelecekteki fiziksel, sosyal ve ekonomik açılardan gelişmesini, kalkınmasını ve korunmasını sağlayan hedef, amaç ve poltikaların aktarımıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Daha çok insanın şehirlerde yaşayacak olması sebebiyle doğrudan kendi günlük hayatlarına etki eden bir hukuk dalına vakıf olurlar
2. Sağlıklı şehirleşme siyasetini öğrenmek ve geliştirmek anlamında daha donanımlı yurttaş haline gelirler
3. İmar Hukuku mevzuatına hakim olurlar
4. Gayrimenkul yatırımcılarına danışmanlık yapabilecek alt yapıya sahip olurlar
5. İmar hukuku ihtilaflarında ve imar davalarında avukat olarak çalışma imkanına sahip olurlar

Dersin İçeriği

İmar planlama hukuku, imar planlarının uygulanması, imar uygulamaları ve hukuki yollar, yapı hukuku, kaçak yapılar, imar cezaları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İmar Hukuku kavramı- İmar Planlamasının Tarihi Gelişimi ve Teşkilatı
2) Üst Ölçekli Planlar
3) İmar Planlarında Yetki
4) İmar Planları,Yapılması, Onay ve Sonuçları
5) İmar Programı
6) Kamulaştırma
7) Ara sınav
8) Zoning-İfraz-Tevhid-Bedelsiz Terk
9) Arzi ve Arsa Düzenlemesi
10) Yapı Ruhsatı ve Yapı Kullanma İzni
11) İmar ve Yapı Denetimi
12) Kaçak Yapılar
13) İmar İrtifakları
14) İmar Ceza Hukuku

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Halil Kalabalık, İmar Hukuku, 4. Güncelleştirilmiş ve Geliştirilmiş Baskı, Seçkin
2. Taner Ayanoğlu, Yapı Hukukunun Genel Esasları, Vedat Kitapçılık
3. Hüseyin Bilgin - Yasin Sezer, İmar Kanunu Uygulama Rehberi, Adalet
Diğer Kaynaklar: Mahkeme içtihatları
Precedents

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. 3
2) Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. 4
3) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. 5
4) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. 3
5) Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. 4
6) Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. 4
7) Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. 3
8) Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. 5
9) Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. 4
10) Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. 5
11) Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. 4