FZT2012 Geriatrik Hastalıklarda FizyoterapiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FZT2012 Geriatrik Hastalıklarda Fizyoterapi Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM GÜNGÖR
Dersin Amacı: Geriatrik rehabilitasyon kapsamında fizyoterapi uygulamalarını değerlendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Geriatrik rehabilitasyona giriş, genel bakış ve sağlıklı yaşlanmayı tartışabilcektir.
2) Yaşlılarda görülen muskuloskeletal, kardiyopulmoner, nörolojik, psikososyal, genitoüriner değişiklikleri tartışabilecektir.
3) Yaşlılarda egzersiz uygulamalarını tartışabilecektir.
4) Değerlendirme yöntemlerini ve fizyoterapi programını tanımlar.

Dersin İçeriği

Yaşlı mortalite ve morbidite, Yaşlıda motor kontrolu postür ve yürüme, Yaşlıda kognitif değişimler, Yaşlıda fizyoterapi ve genel egzersiz uygulamaları dersin konusunu içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gerontoloji, Geriatri Ve Yaşlanma ile ilgili tanımlar
2) Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler
3) Geriatrik Rehabilitasyon Prensipleri
4) Postür ve Yürüme
5) Denge Problemleri ve Düşme
6) Hareket ve Terapotik Egzersizler
7) Servikal Bölge Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım
8) Lomber Bölge Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım
9) Kalça Ekleminin Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım
10) Diz Ekleminin Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım
11) Osteoporoz
12) Parkinson Hastalığı
13) Parkinson Hastalığı
14) Alzeimer ve Demans

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Servet Arıoğul. Geriatri ve Gerontoloji. Nobel Tıp Kitabevi. 2006.

Diğer Kaynaklar: Ferri, Fred F.; Fretwell, Marsha D. "Practical guide to the care of the geriatric patient", St. Louis,1992
Abrams, William B.; Beers, Mark H.; Berkow, Robert. "The Merck manual of geriatrics", Whitehouse Station, 1995

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek 4
2) Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek
3) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak 5
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek 5
5) Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek 5
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek 3
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek 3
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek 1
9) Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek 3
10) Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak 5
11) Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek 5