FZT2007 Fizyoterapide Masaj UygulamalarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FZT2007 Fizyoterapide Masaj Uygulamaları Güz 0 4 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Dersin Amacı: Fizik tedavi teknikerinin hizmet sunduğu sağlık kuruluşunda, doktorun ve fizyoterapistin düzenlediği masaj tedavi programını uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Klasik masaja ait temel teorik bilgileri edinir.
2) Diğer masaj tiplerini hakkında fikir edinir.
3) Klasik masajı uygular.

Dersin İçeriği

Masaja giriş, genel bilgiler, temel kavramlar ve teknikler, masağ endikasyonları ve kontraendikasyonları gibi konular bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Masaj Tarihi, Masaj Çeşitleri, Endikasyonlar ve Kontraendikasyonlar YOK
2) Masaj Sırasında Hasta Pozisyonlaması ve Terapist için Eklem Koruma Prensipleri YOK
3) Medikal Masajda Kullanılan Temel Teknikler YOK
4) Fasya Özellikleri ve Fasyal Masaj Teknikleri YOK
5) Alt Ekstremite Masaj Uygulamaları YOK
6) Abdomen ve Toraks Masaj Uygulamaları YOK
7) Boyun ve Sırt Masaj Uygulamaları YOK
8) Üst Ekstremite Masaj Uygulamaları YOK
9) Tekrarlayan Zorlanma Yaralanmaları, Tendinitler ve Tenosinovitler, Kramp, Dupuytren Kontraktürü, Plantar Fasiit, Skar Doku Yaralanmaları Masaj Uygulamaları YOK
10) Kronik Yorgunluk Sendromu, Fibromiyalji, Gerilim Tipi Baş Ağrıları, Anksiyete Bozuklukları Masaj Uygulamaları YOK
11) Huzursuz Bacak Sendromu, Duygusal Sorunlar ve Travma Sonrası Stres Bozukluğu Masaj Uygulamaları YOK
12) Ankilozan Spondilit, Servikal ve Torasik Spondiloz, Lomber Spondiloz, Skolyoz Masaj Uygulamaları YOK
13) Yeme Bozuklukları, Kabızlık, İrritabl Barsak Sendromu, Jinekolojik Sorunlar, Menopoz Masaj Uygulamaları YOK
14) Periferik Nöropati, Radial Sinir Felci, Siyatik, Trigeminal Nevralji, Düşük Ayak Masaj uygulamaları YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Maureen Abson. Healing Massage. North Atlantic Books Berkeley. California. 2016.
Thomas w. Myers. Derin Doku Masaj Teknikleri. İstanbul tıp Kitabevleri. 2018.
Diğer Kaynaklar: Maureen Abson. Healing Massage. North Atlantic Books Berkeley. California. 2016.
Thomas w. Myers. Derin Doku Masaj Teknikleri. İstanbul tıp Kitabevleri. 2018.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 5
2) Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. 5
3) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. 5
4) Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. 5
5) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 5
6) Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. 5
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. 5
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 5
9) Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. 5
10) Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
11) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 5