FZT2003 Fizik Tedavi Modaliteleri IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FZT2003 Fizik Tedavi Modaliteleri II Güz 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Dersin Amacı: Isı ve ışık ajanlarının kullanımı ile elektroterapatik ajanlar, özellikleri, uygulama şekilleri ve enfeksiyon kontrolü konusunu değerlendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yüksek frekanslı akımlar, akustik radyasyon, ultrason ve transkutenal elektrik stimülasyonu değerlendirebilecektir.
2) Kısa dalga uzun dalga ve mikro dalga akımlarının özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilecektir.
3) Biofeedback , Magnetoterapi ve Yüksek voltaj akımları değerlendirebilecektir.
4) Uygulama tekniklerini ve etkilerini, fizyoterapide enfeksiyon kontrolünü tartışabilecektir.

Dersin İçeriği

Tedavi edici fiziksel ve elektriksel modalitelerin tanımlanması; fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında uygulaması, probleme yönelik uygun tedavi yönteminin seçimi, tedavi modalitelerinin uygulanması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sıcak ve Soğuk ajanlar: Olgular ve Uygulamalar YOK
2) İnfraruj ve Lazer: Olgular ve Uygulamalar YOK
3) Ultrason: Olgular ve Uygulamalar YOK
4) Tıbbi Galvanizm: Olgular ve Uygulamalar YOK
5) Transkutenöz Elektriksel Sinir Stimulasyonu: Olgular ve Uygulamalar YOK
6) Transkutenöz Elektriksel Sinir Stimulasyonu: Olgular ve Uygulamalar YOK
7) Enterfarensiyel Akım: Olgular ve Uygulamalar YOK
8) Rus Akımı: Olgular ve Uygulamalar YOK
9) Kısa Dalga Diatermi, Mikrodalga Diatermi: Olgular ve Uygulamalar YOK
10) Magnetoterapi:: Olgular ve Uygulamalar YOK
11) Traksiyon Tedavisi: Olgular ve Uygulamalar YOK
12) ESWT : Olgular ve Uygulamalar YOK
13) Fiziksel Ajanların Uygulanmasında Kullanılan Cihazlar -1 YOK
14) Fiziksel Ajanların Uygulanmasında Kullanılan Cihazlar -2 YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Arzu Razak Özdinçler. Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2016
Arzu Razak Özdinçler.Elektroterapi ve Fiziksel Modaliteler: Kanıtlar ve Olgular Eşliğinde. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2019
Edibe Ünal. Kanıta Dayalı elektroterapi. Hipokrat Kitapevi. 2012
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 5
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 5 2 10
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 5
2) Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. 3
3) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. 5
4) Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. 5
5) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 5
6) Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. 5
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. 3
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 4
9) Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. 5
10) Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
11) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 5