FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FZT2002 | Romatizmal Hastalıklarda Fizyoterapi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HANDE BAŞAT |
Dersin Amacı: | Romatizmal hastalıklarda güncel tedavi yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Romatizmal hastalık değerlendirme yöntem ve prensiplerini özetleyebilir. 2) Seronegatif ve seropozitif artropatileri tartışabilir. 3) Romatizmal hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlayabilir. 4) Pediyatrik hastada akut ve kronik dönem yaklaşımı özetler. 5) Erişkin hastada akut ve kronik dönem yaklaşımı tartışır. 6) Romatizmal hastalıklarda kullanılan güncel fizyoterapi uygulamalarını tartışır. |
Bağışıklık, enflamasyon ve ağrı, romatolojik hastaya yaklaşım, romatolojik hastalıklarda temel ölçme, romatolojik hastalıklarda fizik tedavi gibi konular bu dersin kapsamındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Romatolojik rehabilitasyona giriş | YOK |
2) | Romatoid Artrit Rehabilitasyonu | YOK |
3) | Kronik Ağrı Rehabilitasyonu | YOK |
4) | Fibromyalji Sendromu Rehabilitasyonu | YOK |
5) | Ankilozan Spondilit Rehabilitasyonu | YOK |
6) | Sistemik Lupus Eritematosus Rehabilitasyonu | YOK |
7) | Sistemik Sklerosis Rehabilitasyonu | YOK |
8) | Polimyozit/Dermatomyozit Rehabilitasyonu | YOK |
9) | Polimyalgia Romatica Rehabilitasyonu | YOK |
10) | Kristal Artropatiler Rehabilitasyonu | YOK |
11) | Akut Romatizmal Ateş Rehabilitasyonu | YOK |
12) | Behçet Hastalığı Rehabilitasyonu | YOK |
13) | Romatolojik Hastalıklarda Elektroterapi uygulamaları örnekleri | YOK |
14) | Romatizmal Hastalıklarda Tamamlayıcı Tedaviler | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Romatizmal Hastalıklarda Klinik Tedavi. Bartlett SJ, Bingham CO, Maricic MJ, Iversen MD, Ruffing V. Çev. Ayhan Dinç, Romatoloji araştırma ve eğitim derneği yayınları, 2007 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 5 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 5 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 5 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 5 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 5 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 3 |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek | 1 |
9) | Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek | 3 |
10) | Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak | 5 |
11) | Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek | 5 |