FZT1004 Fizik Tedavi Modaliteleri IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FZT1004 Fizik Tedavi Modaliteleri I Bahar 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Dersin Amacı: Isı ve ışık ajanlarının kullanımı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak, ayrıca bu ajanların kas iskelet sistemi üzerine etkilerini öğretmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Isı ve ışığın fiziksel özelliklerini ve fizyolojik etkilerini bilir
2) Isı ajanlarını tanır ve kullanır.
3) Işık ajanlarını tanır ve kullanır.

Dersin İçeriği

Bu derste ısı ile ilgili genel bilgiler, ısının fiziksel özellikleri, yüzeysel ısı ajanlarının fizyolojik etkileri gibi konular öğretilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Isı Ajanlarının Tedavide Kullanımı Yok
2) Isı Ajanlarının Tedavide Kullanımı Yok
3) Soğuk Uygulamaların Tedavide Kullanımı Yok
4) Işık Ajanlarının Tedavide Kullanımı Yok
5) Ultrasound Yok
6) Elektroterapiye Giriş – Düz Akımın Özellikleri Yok
7) Galvanik Akımın Tedavide Kullanımı ve İyontoforesiz Yok
8) Elektrik Akımının Fiziksel Özellikleri-1 – Akım çeşitleri ve dalga formları Yok
9) Elektrik Akımının Fiziksel Özellikleri-2 –Akım parametreleri Yok
10) Alçak Frekanslı Akımlar Yok
11) Orta Frekanslı Akımlar Yok
12) Yüksek Frekanslı Akımlar Yok
13) Elektroterapide kullanılan Cihazlar-1 Yok
14) Elektroterapide kullanılan Cihazlar-2 Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Arzu Razak Özdinçler. Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2016
Arzu Razak Özdinçler.Elektroterapi ve Fiziksel Modaliteler: Kanıtlar ve Olgular Eşliğinde. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2019
Edibe Ünal. Kanıta Dayalı elektroterapi. Hipokrat Kitapevi. 2012
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 5
Ödev 4 % 10
Sunum 2 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 2 2 4
Ödevler 3 1 3
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 5
2) Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. 5
3) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. 5
4) Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. 5
5) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 5
6) Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. 5
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. 5
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 4
9) Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. 5
10) Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
11) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 5