FZT1003 Fizyoterapi IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FZT1003 Fizyoterapi I Güz 2 0 2 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Dersin Amacı: Fizyoterapi teknikleri ve uygulama yöntemlerini tanıtmak,fizyoterapi teknikerinin görev ve sorumlulukları tartışmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fizyoterapi konseptleri tartışılabilecektir.
2) Fizyoterapide etik prensipleri ve diğer sağlık meslekleri ile fizyoterapi teknikerliğini tartışabilecektir.
3) Hasta-tekniker ilişkisinde etik prensipleri tanımlar.
4) Fizyoterapi alanında uygulamaları tanır.

Dersin İçeriği

Bu ders; Fizyoterapi teknikleri ve uygulama yöntemlerini,fizyoterapi teknikerinin görev ve sorumluluklarını kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fizyoterapiye Giriş ve Fizyoterapi Mesleğinin Gelişimi Yok
2) Sağlık Ekibinin Bir Parçası Olarak Fizyoterapi Teknikeri Yok
3) Fizyoterapi Kliniklerinde Uygulamalar Yok
4) Kas ve İskelet Sistemi Hastalıkları Tedavisinde Fizyoterapi Uygulamaları Yok
5) Nörolojik ve Kardiyopulmoner Hastalıklarda Fizyoterapi Uygulamaları Yok
6) Geriatrik, Pediatrik Hastalıklar ve Deri Problemlerinde Fizyoterapi Uygulamaları Yok
7) Fizyoterapide Etik Değerler Yok
8) Fizyoterapi İle İlgili Kanunlar ve Düzenlemeler Yok
9) Fizyoterapide İletişim Becerileri Yok
10) Fizyoterapide Dökümantasyon ve Medikal Kayıt Yok
11) Fizyoterapide Eğitim, Öğrenim ve Medikal terminoloji Yok
12) Enfeksiyon kontrolü, Hastanın Hazırlanması, Vital Bulgular ve Hasta Güvenliği Yok
13) Vaka Örnekleri ve Tartışma -1 Yok
14) Vaka Örnekleri ve Tartışma -2 Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Belgin Erhan. Fizyoterapi Teknikerleri için Fizyoterapiye Giriş. Nobel Tıp Kitabevi. 2017.
Stuart Porter. Çeviri: Z.Didem Takinacı. Fizyoterapi Sözlüğü. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2017.
Arzu Razak Özdinçler. Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş. İstanbul Tıp kitabevleri.2016.
A. Saadet Otman. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Hipokrat Tıp Kitabevi. 2016.
Z.Candan Algun. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel Tıp Kitabevi. 2018.
Diğer Kaynaklar: Belgin Erhan. Fizyoterapi Teknikerleri için Fizyoterapiye Giriş. Nobel Tıp Kitabevi. 2017.
Stuart Porter. Çeviri: Z.Didem Takinacı. Fizyoterapi Sözlüğü. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2017.
Arzu Razak Özdinçler. Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş. İstanbul Tıp kitabevleri.2016.
A. Saadet Otman. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Hipokrat Tıp Kitabevi. 2016.
Z.Candan Algun. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel Tıp Kitabevi. 2018.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 5 1 5
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 5
2) Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. 5
3) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. 5
4) Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. 5
5) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 5
6) Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. 5
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. 5
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 5
9) Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. 5
10) Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
11) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 5