FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FZT1003 | Fizyoterapi I | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi teknikleri ve uygulama yöntemlerini tanıtmak,fizyoterapi teknikerinin görev ve sorumlulukları tartışmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Fizyoterapi konseptleri tartışılabilecektir. 2) Fizyoterapide etik prensipleri ve diğer sağlık meslekleri ile fizyoterapi teknikerliğini tartışabilecektir. 3) Hasta-tekniker ilişkisinde etik prensipleri tanımlar. 4) Fizyoterapi alanında uygulamaları tanır. |
Bu ders; Fizyoterapi teknikleri ve uygulama yöntemlerini,fizyoterapi teknikerinin görev ve sorumluluklarını kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fizyoterapiye Giriş ve Fizyoterapi Mesleğinin Gelişimi | Yok |
2) | Sağlık Ekibinin Bir Parçası Olarak Fizyoterapi Teknikeri | Yok |
3) | Fizyoterapi Kliniklerinde Uygulamalar | Yok |
4) | Kas ve İskelet Sistemi Hastalıkları Tedavisinde Fizyoterapi Uygulamaları | Yok |
5) | Nörolojik ve Kardiyopulmoner Hastalıklarda Fizyoterapi Uygulamaları | Yok |
6) | Geriatrik, Pediatrik Hastalıklar ve Deri Problemlerinde Fizyoterapi Uygulamaları | Yok |
7) | Fizyoterapide Etik Değerler | Yok |
8) | Fizyoterapi İle İlgili Kanunlar ve Düzenlemeler | Yok |
9) | Fizyoterapide İletişim Becerileri | Yok |
10) | Fizyoterapide Dökümantasyon ve Medikal Kayıt | Yok |
11) | Fizyoterapide Eğitim, Öğrenim ve Medikal terminoloji | Yok |
12) | Enfeksiyon kontrolü, Hastanın Hazırlanması, Vital Bulgular ve Hasta Güvenliği | Yok |
13) | Vaka Örnekleri ve Tartışma -1 | Yok |
14) | Vaka Örnekleri ve Tartışma -2 | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Belgin Erhan. Fizyoterapi Teknikerleri için Fizyoterapiye Giriş. Nobel Tıp Kitabevi. 2017. Stuart Porter. Çeviri: Z.Didem Takinacı. Fizyoterapi Sözlüğü. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2017. Arzu Razak Özdinçler. Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş. İstanbul Tıp kitabevleri.2016. A. Saadet Otman. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Hipokrat Tıp Kitabevi. 2016. Z.Candan Algun. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel Tıp Kitabevi. 2018. |
Diğer Kaynaklar: | Belgin Erhan. Fizyoterapi Teknikerleri için Fizyoterapiye Giriş. Nobel Tıp Kitabevi. 2017. Stuart Porter. Çeviri: Z.Didem Takinacı. Fizyoterapi Sözlüğü. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2017. Arzu Razak Özdinçler. Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş. İstanbul Tıp kitabevleri.2016. A. Saadet Otman. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Hipokrat Tıp Kitabevi. 2016. Z.Candan Algun. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel Tıp Kitabevi. 2018. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 5 | 1 | 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | 5 |
2) | Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. | 5 |
3) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. | 5 |
4) | Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. | 5 |
5) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | 5 |
6) | Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. | 5 |
7) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. | 5 |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | 5 |
9) | Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | 5 |
10) | Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 5 |
11) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 5 |