GEP1133 Yirminci Yüzyılda MüzikBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1133 Yirminci Yüzyılda Müzik Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DOĞUŞ ÇİÇEK
Dersin Amacı: To provide a general knowledge of Modern and Contemporary music produced in Europe, Russia, USA and Turkey as of the beginning of the 20th century till today, including brief explanations on the interaction between Contemporary Music and other more popular genres such as Blues, Jazz, Rock’n’Roll, Electronic Music etc.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler;
1) 20. ve 21. yüzyılın başlıca bestecileri ve ilgili düşünce akımları hakkında konuşabilirler.
2) bu bestecilerin eserlerini ve ses imgelerini tanıyabilir ve eserlerini dinledikten sonra ayırt edebilirler.
3) farklı dönemleri ses imgelerine göre ayırt edebilirler.
4) 1900'lerden günümüze estetik felsefenin temel paradigmalarını açıklayabilirler.
5) paradigmaları ve belirli bestecileri nasıl etkilediklerini ve dolayısıyla farklı müzik akımlarının doğuşunu bilirler.
6) Türkiye'de batı sanat müziğinin gelişimini anlayabilir ve açıklayabilirler. Türk Beşlisi gibi başlıca Türk bestecilerini eserlerini dinledikten sonra tanıyabilirler.
7) çağdaş müziği tanımlamak için uygun terminolojiyi kullanabilirler.

Dersin İçeriği

Modernism, Nationalism, Minimalism, Post-Minimalism, Neo-Romanticisim, The Great War, WWII, Vietnam War, Atonality, 12-tone Music, Serialism. "Entartete Musik", Post-Modernism, Jazz, Rock, Metal Music.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş. Müzik ve Kültür.
2) Dilbilim, Fizik, Sosyoloji ve Estetiğe Göre Müzik Kavramı.
3) Tarihsel Arka Plan: Doğu'da Müzik ve Antik Çağda Müzik Orta Çağ, Rönesans, Barok Müzik, Klasik ve Romantik Müzik Tarihi Dönemleri
4) Tarihsel Arka Plan: Doğu'da Müzik ve Antik Çağda Müzik Orta Çağ, Rönesans, Barok Müzik, Klasik ve Romantik Müzik Tarihi Dönemleri
5) Tarihsel Arka Plan: Doğu'da Müzik ve Antik Çağda Müzik Orta Çağ, Rönesans, Barok Müzik, Klasik ve Romantik Müzik Tarihi Dönemleri
6) BÖLÜM II-SAVAŞ ÖNCESİ DÖNEM Temel Müzik Teorisi-Ses Fiziği Temel Müzik Teorisi-Müzikal Terimler
7) Modern ve Çağdaş Müzik Tarihi Dönemlerine Giriş Savaş Öncesi Dönem I Hareket, Teknik, Besteciler: Post-Wagneryen: Mahler, Strauss İspanyol Milliyetçiliği: Albeniz, De Falla, Granados Güney Amerika: Villa-Lobos İtalya: Puccini Avrupa'nın Diğer Bölgeleri: Janacek, Sibelius
8) Ara Sınav Haftası
9) BÖLÜM III-SAVAŞLAR ARASINDAKİ DÖNEM Amerika'da Savaşlar Arası: Caz;Müzik ve Görsel Sanatlar: Müzikal Tiyatro. Hareket, Teknik, Besteciler:;Caz Etkili Müzik: Gershwin, Bernstein
10) İkinci Dünya Savaşı civarında: Neue Sachlichkeit, Gebrauchsmusik, Entartete Musik, Electronische Müzik. İngiliz ve Amerikan Çağdaş Klasik Müziği
11) SAVAŞ SONRASI DÖNEM Seriyalizm, Müzikal İlkelcilik, Fütürizm, Neo-Romantizm, Eklektisizm
12) Belirsizlik, Dokuculuk, Bilgisayar Müziği, Minimalizm
13) Yeni Basitlik, Yeni Karmaşıklık, Müzikal Tarihselcilik, Rock Etkili Müzik, Rock Müzik ve Pop Müzik
14) Gözden geçirme ve Genel Tartışma. Screening : Documentary: The Sound and The Fury: A Century of Modern Music

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Secondary Resources:
• Nicholas Cook, The Cambridge History of Twentieth-Century Music
• Nicholas Cook, Music: A Very Short Introduction, Oxford University Press (Çeviri: “Müziğin ABC’si”)
• Peter Wicke, From Mozart to Madonna: A Cultural History of Pop Music
• Burkholder, Grout, Palisca, A History of Western Music, 8th Edition
• Burkholder, Palisca, Norton Anthology of Western Music, 5th Edition
• Weiss, Taruskin, Music in the Western World: A History in Documents • Alex Ross, The Rest is Noise: Music in the 20th Century
• Frisch, Music in the 20th and 21st Centuries
• Ashby, The Future of Modernist Music

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 2 15 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.