GAD3014 New Technologies in GamingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3014 Oyunda Yeni Teknolojiler Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. OYTUN KAL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. OYTUN KAL
Dersin Amacı:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu kurs sırasında öğrenciler, film ve animasyon yapımında oyun motorlarının nasıl kullanıldığına derinlemesine bakacaklardır. Öğrenciler sinematografi, kurgu, mizansen, ışıklandırma ve görsel-işitsel efektler gibi film yapımcılığının çeşitli yönleriyle ilgili bilgilerini, film ve televizyon tarihinin önde gelen örneklerinin yapım aşamalarını araştırıp analiz ederek geliştirecekler ve ara sınav projeleri için öğrenciler gerçekleri çoğaltacaklar. oyun motorlarını kullanarak sanal ortamlarda sahneler.

Dersin İçeriği

Bu kurs, Türkiye'nin ilk Sanal Prodüksiyon stüdyosu MGX Film ile ortaklaşa yürütülmektedir. Stüdyoda, kullanılan teknik ve teknolojileri tanımak ve ayrıca öğrencilerimizin oluşturduğu sanal ortamları gösteren LED duvarların önünde demo sahneleri çekmek için en az iki sınıf gezileri olacaktır. Ek olarak, klasik filmler ve TV şovları yapımında XR teknolojilerinin nasıl kullanıldığını ve ayrıca AR & VR cihazlarıyla deneyimlenebilecek sürükleyici hikaye anlatımı örneklerinin nasıl oluşturulacağını ele alacağız. Öğrenciler final projeleri için takımlar halinde çalışacak ve kurs boyunca kapsanan araçları kullanarak kendi kısa videolarını oluşturacaklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to the course: Using Game Engines in Film- / Animation-making What is Virtual Production? XR as a filmmaking tool and platform
2) Deeper look at the gaming technologies used in modern filmmaking and entertainment sector: Tools within Unreal Engine, Unity, Reality Capture by Zero Density, Disguise etc.
3) General principles of storytelling in films & tv vs. in games Virtual practice of cinematography in game engines 1st Pitching of Midterm project ideas
4) 1st classtrip to MGX Film Studios: Virtual Production with led walls
5) 2nd Pitching of Midterm projects: Explanation of the methodologies
6) History of animatics Game Engines as Previsualization tools / Machinimas Start: Greyboxing of the midterm projects
7) Cinematic composition, lighting and mise-en scene examples and methodologies to recrate in game engines Other technologies: mocap, volumetric capture,
8) XR devices and software used in creating classical filmmaking vs. Making immersive films to be watched with XR devices
9) 2nd classtrip to MGX Film Studios: Shooting a demo scene
10) Midterm project presentations and feedback & revision sessions
11) Midterm project presentations and feedback & revision sessions
12) Team-building for final projects Discussion on product ideas and methodologies
13) 1st Pitching of Final Project: Idea and the methodology
14) 2nd Pitching of the Final Project: First draft of the project

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - The Virtual Production Field Guide, Noah Kadner, presented by Epic Games
Volume 1, 2019:
https://cdn2.unrealengine.com/vp-field-guide-v1-3-01-f0bce45b6319.pdf
Volume 2, 2021:
https://cdn2.unrealengine.com/Virtual+Production+Field+Guide+Volume+2+v1.0-5b06b62cbc5f.pdf
Diğer Kaynaklar: - Filming the Fantastic with Virtual Technology: Filmmaking on the Digital Backlot / Mark Sawicki, Juniko Moody, Routledge; 1st edition (May 21, 2020)
- Virtual Filmmaking – Developing a Learning Model for Teaching Film Production Online: A Creative Practice PhD Dissertation, Dr. Eva Ziemsen (October 17, 2019)
- Virtual Reality Cinema: Narrative Tips and Techniques / Eric R. Williams, Carrie Love, Matt Love, Routledge; 1st edition (February 17, 2021)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 3 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.