GAD3009 Writing for GamesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3009 Oyunlar için Yazarlık Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. BARBAROS BOSTAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Ders, Hikaye Anlatımının Temelleri kursunun anlatı tasarımı kavramları üzerine inşa edilecek, ancak kelimeler aracılığıyla hikaye anlatmaya daha fazla odaklanacaktır.
Dersin Amacı: Bu modül, karakterler, dünyalar, olay örgüsü, yapı hızı, ritim, diyalog, kullanıcı arayüzü metni, seçim metni, açıklama, karakterizasyon, karakter yolculukları, format, tür ve medya ifade gücü ile ilgili olan oyunlar için yazmanın farklı yönlerini ele almayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
⮚ İlgi çekici ve inandırıcı karakterler yaratabilecek
⮚ İlgi çekici oyun alanları yaratmaya odaklanarak dünya/seviye tasarımını öğrenecek
⮚ Hikaye ve ortamla ilişkili olarak karşılaşma tasarımının temellerini öğrenecek
⮚ Oyunlar için diyalog yazmanın temellerini öğrenecek
⮚ Hikaye ve ortamla ilişkili olarak insan grupları veya hizipler yaratacak

Dersin İçeriği

Bu ders, oyun yazarlığı teorilerinin temel kavramlarını ve uygulamasını ele alır. İlk haftalarda oyun yazarlığının temel tanımları ve teorileri üzerinde durulurken, sonraki haftalarda bu teorilerin oyun senaryolarında nasıl uygulandığına odaklanılır.

Öğrenme Metodları: Ders, Okuma, Farklılaştırma, Uygulama, Tartışma, Vaka Çalışması, Bireysel Çalışma, Drama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bu ders, ders programının gözden geçirilmesiyle başlayacaktır. Derslere, kaynaklara, ödevlere ve notlandırmaya genel bir bakış yapılacaktır.
2) Ders, anlatı tasarımı ve oyunlar için yazma arasındaki farklarla başlar. Hikaye Anlatımının Temelleri'ndeki hikaye öğeleri ve hikaye yapıları hatırlatılacaktır. On bir adımlı hikaye yapısı analiz edilecektir.
3) Ders, karakterlerin yolculukları ile başlayacak ve bir protagonist yaratma ile devam edecektir. Üç boyutlu karakter tasarımı tanıtılacaktır. İlk sınıf ödevi verilecektir. İlk öğrenme ödevi verilecektir.
4) Bu hafta öğrenciler ilk öğrenme ödevlerini sınıfta sunacaklardır. Eğitmen tarafından geri bildirim verilecek ve ödevin güçlü ve zayıf yönleri tartışılacaktır.
5) Ders, dünya inşasının temelleri ile başlar ve farklı dünya türlerini açıklar. Oyuncunun dünyayı deneyimlemesi için farklı hikaye anlatma teknikleri tartışılacaktır. İkinci sınıf ödevi verilecektir. İkinci öğrenme ödevi verilecektir.
6) Bu hafta öğrenciler ikinci öğrenme ödevlerini sınıfta sunacaklardır. Eğitmen tarafından geri bildirim verilecek ve ödevin güçlü ve zayıf yönleri tartışılacaktır.
7) Ders, farklı karşılaşma türleri ve bunların hikaye işlevleri ile başlar. Hikaye kancaları, engeller, çıkmazlar ve beklentiler açıklanacaktır. Üçüncü sınıf ödevi verilecektir. Üçüncü öğrenme ödevi verilecektir.
8) Bu hafta öğrenciler üçüncü öğrenme ödevlerini sınıfta sunacaklardır. Eğitmen tarafından geri bildirim verilecek ve ödevin güçlü ve zayıf yönleri tartışılacaktır.
9) Ders, oyunlarda diyaloğun işlevleri ile başlayacak ve ortam diyaloğu, etkileşimli diyalog, ara sahneler, savaş havlamaları, farklı şaka türleri ile devam edecektir. Ders, oyunlar için diyalog veren görevler ile sona erecektir. Dördüncü sınıf ödevi verilecektir. Dördüncü öğrenme ödevi verilecektir.
10) Bu hafta öğrenciler dördüncü öğrenme ödevlerini sınıfta sunacaklardır. Eğitmen tarafından geri bildirim verilecek ve ödevin güçlü ve zayıf yönleri tartışılacaktır.
11) Ders, sınıflara göre gruplar/loncalar, bölgesel/politik gruplar/loncalar, bir felsefeye dayalı gruplar/loncalar ve bir alt sınıf olarak gruplar/loncalar oluşturma hakkındadır. Beşinci sınıf ödevi verilecektir. Beşinci öğrenme ödevi verilecektir.
12) Bu hafta öğrenciler beşinci öğrenme ödevlerini sınıfta sunacaklardır. Eğitmen tarafından geri bildirim verilecek ve ödevin güçlü ve zayıf yönleri tartışılacaktır.
13) Ders, literatürden oyunlar için yazma üzerine yayınlanmış araştırmalar üzerinedir. Öğrenciler alıştırma olarak akademik bir makale okuyacak ve değerlendireceklerdir.
14) Ders, literatürden oyunlar için yazma üzerine yayınlanmış araştırmalar üzerinedir. Öğrenciler alıştırma olarak akademik bir makale okuyacak ve değerlendireceklerdir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: - Selbo, J. (2015). Screenplay: Building story through character (2nd ed.): Routledge.
- Heussner, T., Finley, T. K., Hepler, J. B., & Lemay, A. (2015). The game narrative toolbox.
Burlington, MA: Focal Press.
- Nicklin, H. (2022) Writing for Games. London: Taylor & Francis.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 4 36
Sunum / Seminer 5 1 5
Ödevler 5 5 25
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 4
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 3
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 5
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 2
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 2
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 2
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 5
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 1
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 1
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 1
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 1