Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction to Audio Games
Class curriculum evaluation
Class regulations
|
|
2) |
Audio Game History and Case Studies
Accessibility
Midterm Presentation Topics: Wwise, ModTrackers, Orca Live Coding, Reaper and Sound Art Concepts
|
|
3) |
Narrative and Sound Arts
Soundscapes and Ambience Design
Resources
|
|
4) |
Audio Game Final Project: Story Ideas, Mechanics and Development Team Selection
|
|
5) |
Audio Game Final Project: Assessing the Game Design Ideas (Team 4)
Building a Sonic Library
|
|
6) |
Midterm Presentations
|
|
7) |
Audio Games Development I: Implementing the Story Idea (Team 4 and Technical Artists)
|
|
8) |
Audio Games Development II: Prototyping and Development (Technical Artists)
|
|
9) |
Audio Games Development III: Sound Design Assesment and Audio Assets (Team 3)
|
|
10) |
Audio Games Development IV: Music Production Assesment and Implementation (Team 1)
|
|
11) |
Audio Games Development V: Wwise Implementation and Asset Management (Team 2)
|
|
12) |
Final Project Progress and Evaluation
|
|
13) |
Final Project Progress and Evaluation
|
|
14) |
Final Project Progress and Evaluation
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
2 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
4 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
5 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
3 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
1 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
1 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
1 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
4 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
2 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
2 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
3 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
2 |