Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ses Oyunlarına Giriş
Sınıf müfredat değerlendirmesi
Sınıf yönetmelikleri
|
|
2) |
Sesli Oyun Tarihi ve Örnek Çalışmalar
Erişilebilirlik
Vize Sunum Konuları: Wwise, ModTrackers, Orca Live Kodlama, Reaper ve Sound Art Kavramları
|
|
3) |
Anlatı ve Ses Sanatları
Ses Manzaraları ve Ambiyans Tasarımı
Kaynaklar
|
|
4) |
Sesli Oyun Final Projesi: Hikaye Fikirleri, Mekanikler ve Geliştirme Ekibi Seçimi
|
|
5) |
Sesli Oyun Final Projesi: Oyun Tasarım Fikirlerinin Değerlendirilmesi (Ekip 4)
Sonik Kütüphane Oluşturma
|
|
6) |
Vize Sunumları
|
|
7) |
Sesli Oyun Geliştirme I: Hikaye Fikrinin Uygulanması (Ekip 4 ve Teknik Sanatçılar) |
|
8) |
Ses Oyunları Geliştirme II: Prototipleme ve Geliştirme (Teknik Sanatçılar)
|
|
9) |
Ses Oyunları Geliştirme III: Ses Tasarımı Değerlendirmesi ve Ses Varlıkları (Ekip 3)
|
|
10) |
Ses Oyunları Geliştirme IV: Müzik Prodüksiyonu Değerlendirme ve Uygulama (Ekip 1)
|
|
11) |
Ses Oyunları Geliştirme V: Wwise Uygulaması ve Varlık Yönetimi (Ekip 2)
|
|
12) |
Final Projesi İlerleme ve Değerlendirme
|
|
13) |
Final Projesi İlerleme ve Değerlendirme
|
|
14) |
Final Projesi İlerleme ve Değerlendirme
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
https://www.agarchive.net
https://www.audiogamejam.org
https://www.game-accessibility.com/game-genre/audiogame/ |
Diğer Kaynaklar: |
Urbanek, M., Güldenpfennig, F., & Schrempf, M. T. (2018, May). Building a community of audio game designers-towards an online audio game editor. In Proceedings of the 2018 ACM Conference Companion Publication on Designing Interactive Systems (pp. 171-175).
Garcia, F. E., & de Almeida Neris, V. P. (2013). Design guidelines for audio games. In Human-Computer Interaction. Applications and Services: 15th International Conference, HCI International 2013, Las Vegas, NV, USA, July 21-26, 2013, Proceedings, Part II 15 (pp. 229-238). Springer Berlin Heidelberg.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
2 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
4 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
5 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
3 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
1 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
1 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
1 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
4 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
2 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
2 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
3 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
2 |