GAD3004 Advanced Game Sound and MusicBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3004 Gelişmiş Oyun Sesi ve Müziği Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Görevlisi BAŞAR ÜNDER
Dersin Amacı: Bu ders, Müzik Oyunu türünde oyun mekaniklerini ve anlatıyı göz önünde bulundurarak yaratıcı ses olanaklarını araştırır ve bireysel gruplar tarafından seçilen araştırma konularına odaklanarak öğrencilerin bakış açısını genişletir. Ara sınav grup sunumları ve dönem boyunca tartışılan kavramlar göz önünde bulundurularak, işbirlikçi bir Sesli Oyun deneyimi oluşturularak ders tamamlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Oyun içi ses ortamlarını, oyun ses ara yazılımlarını ve motor araçlarını kullanarak uygulayabilecek, oyun deneyimini ve anlatıyı zenginleştirmek için ses efektleri, müzik ve seslendirme entegre edebilecek,
- Mevcut oyunlardaki ses kullanımını analiz edebilecek, çeşitli uygulama yöntemleri arasında ayrım yapabilecek ve belirli tasarım hedeflerine ulaşmadaki etkinliklerini değerlendirebilecek,
- Sesin benzersiz özelliklerinden yararlanarak ilgi çekici ve sürükleyici oyuncu deneyimleri yaratmak için özgün ses oyun mekanikleri tasarlayabilecek,
- Ses tasarımı, oyun mekanikleri ve anlatı arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek, işitsel algının temel prensiplerini özetleyebilecek,
- Belirli bir oyun bağlamında ses tasarımı seçimlerinin etkinliğini eleştirebilecek, tasarım kararlarını teorik ilkelere ve pratik hususlara dayanarak gerekçelendirebilecektir.

Dersin İçeriği

Ders, stüdyo projeleri, bireysel ve sınıf tartışmaları, projeler, çalıştaylar ve okumalar şeklinde sunulacaktır. Etkileşimli ortamlarda ses tasarımı ve oyunlarda ses tasarımının üretim süreçleri bu ders boyunca ele alınacaktır.

Öğrenme Metodları: Ders, Okuma, Uygulama, Tartışma, Proje, Deney, Teknoloji Destekli Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ses Oyunlarına Giriş Sınıf müfredat değerlendirmesi Sınıf yönetmelikleri
2) Sesli Oyun Tarihi ve Örnek Çalışmalar Erişilebilirlik Vize Sunum Konuları: Wwise, ModTrackers, Orca Live Kodlama, Reaper ve Sound Art Kavramları
3) Anlatı ve Ses Sanatları Ses Manzaraları ve Ambiyans Tasarımı Kaynaklar
4) Sesli Oyun Final Projesi: Hikaye Fikirleri, Mekanikler ve Geliştirme Ekibi Seçimi
5) Sesli Oyun Final Projesi: Oyun Tasarım Fikirlerinin Değerlendirilmesi (Ekip 4) Sonik Kütüphane Oluşturma
6) Vize Sunumları
7) Sesli Oyun Geliştirme I: Hikaye Fikrinin Uygulanması (Ekip 4 ve Teknik Sanatçılar)
8) Ses Oyunları Geliştirme II: Prototipleme ve Geliştirme (Teknik Sanatçılar)
9) Ses Oyunları Geliştirme III: Ses Tasarımı Değerlendirmesi ve Ses Varlıkları (Ekip 3)
10) Ses Oyunları Geliştirme IV: Müzik Prodüksiyonu Değerlendirme ve Uygulama (Ekip 1)
11) Ses Oyunları Geliştirme V: Wwise Uygulaması ve Varlık Yönetimi (Ekip 2)
12) Final Projesi İlerleme ve Değerlendirme
13) Final Projesi İlerleme ve Değerlendirme
14) Final Projesi İlerleme ve Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: https://www.agarchive.net
https://www.audiogamejam.org
https://www.game-accessibility.com/game-genre/audiogame/
Diğer Kaynaklar: Urbanek, M., Güldenpfennig, F., & Schrempf, M. T. (2018, May). Building a community of audio game designers-towards an online audio game editor. In Proceedings of the 2018 ACM Conference Companion Publication on Designing Interactive Systems (pp. 171-175).
Garcia, F. E., & de Almeida Neris, V. P. (2013). Design guidelines for audio games. In Human-Computer Interaction. Applications and Services: 15th International Conference, HCI International 2013, Las Vegas, NV, USA, July 21-26, 2013, Proceedings, Part II 15 (pp. 229-238). Springer Berlin Heidelberg.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 10 2 20
Uygulama 5 4 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 2 10
Sunum / Seminer 1 5 5
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 2
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 4
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 5
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 3
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 1
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 1
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 1
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 4
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 2
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 2
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 3
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 2