DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD2016 | Oyunlar için 3D Animasyon | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DİDEM KÜBRA ATİLA Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilere oyunlar için ilgi çekici 3D karakter animasyonları oluşturmak için gereken temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Teorik anlayış ve uygulamalı pratiğin birleşimiyle, öğrenciler oyun deneyimlerini geliştiren ilgi çekici karakter animasyonları üretmek için Maya ve Unreal Engine'i etkili bir şekilde kullanmayı öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilecektir: 1. 3D Karakter Animasyonunda Ustalaşmak: Anahtar kare animasyonu, karakter teçhizatı ve animasyon araçları dahil olmak üzere Autodesk Maya kullanarak karakter animasyonunda yeterlilik gösterebilmek. 2. Animasyon İlkelerini Uygulamak: İnandırıcı ve dinamik karakter animasyonları oluşturmak için zamanlama, aralık, sıkıştırma ve germe, öngörü ve takip gibi temel animasyon ilkelerini anlamak ve uygulamak. 3. Oynanışı Geliştiren Animasyonlar Oluşturmak: Sadece görsel olarak çekici görünmekle kalmayıp aynı zamanda karakter hareketleri, etkileşimler ve oyun içi olaylara verilen tepkiler dahil olmak üzere oynanışı geliştiren animasyonlar geliştirebilmek. 4. Animasyon Sorunlarını Gidermek: Oyun ortamında akıcı karakter animasyonları sağlayarak animasyonla ilgili yaygın sorunları belirleyebilmek ve çözebilmek. 5. Animasyonları Eleştirebilmek ve İyileştirebilmek: Animasyonları analiz edebilmek ve yapıcı geri bildirimler sağlayabilmek, iyileştirme ve iyileştirme için eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmek. |
Bu ders animasyonda hem teorik hem de pratik uygulamaları konu başlığı olarak içermektedir. Animasyon prensiplerine girişte öğrenilenler, basit objelere uygulanır. Öğrenciler farklı ağırlıkta topları hareket ettirerek, çekici kamyonlarla, basit bir karakterin kalçaları ve bacaklarını canlandırarak, zamanlama, yaylar, boşluklar, ağırlık, yerçekimi, sürükleme, ikincil eylem, üst üste binme, takip etme, squash ve streç gibi ögeleri kavrarlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Course Introduction and Character Animation Overview | |
2) | Introduction to Maya Working with Reference | Reference Analysis Bouncing Ball |
3) | Keyframe Animation | Bouncing Ball Pendulum Simple Walk Cycle |
4) | Keyframe Animation | Biped Walk Cycle Graph Editor Assignment #1 |
5) | Body Mechanics in Animation | Walk Cycle |
6) | Maya Rigging Basics | Biped Rig |
7) | First Person Animation | Assignment #2 |
8) | Acting in Animation | |
9) | Feedback and Animation Analyzing Session | |
10) | Saving and Baking Animation | Final Project |
11) | Final Project Reference Reviews | Final Project Feedback |
12) | Unreal Engine and sequencer | Final Project Feedback |
13) | Importing Animation to Unreal Engine | Final Project Feedback |
14) | Final Project Feedback |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | - The Animator’s Survival Kit - Richard Williams - The Illusion Of Life Disney Animation - Frank Thomas, Ollie Johnston - Asset Library for Character Rigs (https://agora.community/assets) - For animation reviews (https://syncsketch.com/) - More animation resources (https://animatorsresourcekit.blog/) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | 3 |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | 2 |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | 2 |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | 3 |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | 2 |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | 5 |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 2 |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 3 |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | 1 |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | 3 |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | 2 |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. | 2 |