GAD2016 3D Animation for GamesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2016 Oyunlar için 3D Animasyon Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DİDEM KÜBRA ATİLA
Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencilere oyunlar için ilgi çekici 3D karakter animasyonları oluşturmak için gereken temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Teorik anlayış ve uygulamalı pratiğin birleşimiyle, öğrenciler oyun deneyimlerini geliştiren ilgi çekici karakter animasyonları üretmek için Maya ve Unreal Engine'i etkili bir şekilde kullanmayı öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. 3D Karakter Animasyonunda Ustalaşmak: Anahtar kare animasyonu, karakter teçhizatı ve animasyon araçları dahil olmak üzere Autodesk Maya kullanarak karakter animasyonunda yeterlilik gösterebilmek.
2. Animasyon İlkelerini Uygulamak: İnandırıcı ve dinamik karakter animasyonları oluşturmak için zamanlama, aralık, sıkıştırma ve germe, öngörü ve takip gibi temel animasyon ilkelerini anlamak ve uygulamak.
3. Oynanışı Geliştiren Animasyonlar Oluşturmak: Sadece görsel olarak çekici görünmekle kalmayıp aynı zamanda karakter hareketleri, etkileşimler ve oyun içi olaylara verilen tepkiler dahil olmak üzere oynanışı geliştiren animasyonlar geliştirebilmek.
4. Animasyon Sorunlarını Gidermek: Oyun ortamında akıcı karakter animasyonları sağlayarak animasyonla ilgili yaygın sorunları belirleyebilmek ve çözebilmek.
5. Animasyonları Eleştirebilmek ve İyileştirebilmek: Animasyonları analiz edebilmek ve yapıcı geri bildirimler sağlayabilmek, iyileştirme ve iyileştirme için eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmek.

Dersin İçeriği

Bu ders animasyonda hem teorik hem de pratik uygulamaları konu başlığı olarak içermektedir. Animasyon prensiplerine girişte öğrenilenler, basit objelere uygulanır. Öğrenciler farklı ağırlıkta topları hareket ettirerek, çekici kamyonlarla, basit bir karakterin kalçaları ve bacaklarını canlandırarak, zamanlama, yaylar, boşluklar, ağırlık, yerçekimi, sürükleme, ikincil eylem, üst üste binme, takip etme, squash ve streç gibi ögeleri kavrarlar.

Öğrenme Metodları: Ders, Uygulama, Vaka Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje, Problem Çözme, Teknoloji Destekli Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı ve Karakter Animasyonuna Genel Bakış
2) Maya'ya Giriş Referans ile Çalışma Referans Analizi Zıplayan Top
3) Anahtar Kare Animasyonu Zıplayan Top Sarkaç Basit Yürüyüş Döngüsü
4) Anahtar Kare Animasyonu Biped Yürüyüş Döngüsü Grafik Düzenleyici Ödev #1
5) Animasyonda Vücut Mekaniği Yürüyüş Döngüsü
6) Maya Rigging Temelleri Biped Rig
7) Birinci Şahıs Animasyonu Ödev #2
8) Animasyonda Oyunculuk
9) Geri Bildirim ve Animasyon Analiz Oturumu
10) Animasyon Kaydetme ve Hazırlama Final Projesi
11) Final Projesi Referans İncelemeleri Final Projesi Geri Bildirimi
12) Unreal Engine ve sıralayıcı Final Projesi Geri Bildirimi
13) Animasyonu Unreal Engine'e Aktarma Final Projesi Geri Bildirimi
14) Final Projesi Geri Bildirimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Williams, R. (2009). The animator’s survival kit. Faber & Faber.
Thomas, F., & Johnston, O. (1995). The illusion of life: Disney animation. Disney Editions
Diğer Kaynaklar: - Asset Library for Character Rigs (https://agora.community/assets)
- For animation reviews (https://syncsketch.com/)
- More animation resources (https://animatorsresourcekit.blog/)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 5 60
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 3
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 2
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 2
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 3
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 2
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 5
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 1
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 3
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 2
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 2