Bu ders animasyonda hem teorik hem de pratik uygulamaları konu başlığı olarak içermektedir. Animasyon prensiplerine girişte öğrenilenler, basit objelere uygulanır. Öğrenciler farklı ağırlıkta topları hareket ettirerek, çekici kamyonlarla, basit bir karakterin kalçaları ve bacaklarını canlandırarak, zamanlama, yaylar, boşluklar, ağırlık, yerçekimi, sürükleme, ikincil eylem, üst üste binme, takip etme, squash ve streç gibi ögeleri kavrarlar.
Öğrenme Metodları: Ders, Uygulama, Vaka Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje, Problem Çözme, Teknoloji Destekli Öğrenme |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders Tanıtımı ve Karakter Animasyonuna Genel Bakış |
|
2) |
Maya'ya Giriş Referans ile Çalışma |
Referans Analizi
Zıplayan Top |
3) |
Anahtar Kare Animasyonu |
Zıplayan Top Sarkaç
Basit Yürüyüş Döngüsü |
4) |
Anahtar Kare Animasyonu |
Biped Yürüyüş Döngüsü Grafik Düzenleyici
Ödev #1 |
5) |
Animasyonda Vücut Mekaniği |
Yürüyüş Döngüsü |
6) |
Maya Rigging Temelleri |
Biped Rig |
7) |
Birinci Şahıs Animasyonu |
Ödev #2 |
8) |
Animasyonda Oyunculuk |
|
9) |
Geri Bildirim ve Animasyon Analiz Oturumu |
|
10) |
Animasyon Kaydetme ve Hazırlama |
Final Projesi |
11) |
Final Projesi Referans İncelemeleri |
Final Projesi Geri Bildirimi |
12) |
Unreal Engine ve sıralayıcı |
Final Projesi Geri Bildirimi |
13) |
Animasyonu Unreal Engine'e Aktarma |
Final Projesi Geri Bildirimi |
14) |
Final Projesi Geri Bildirimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
3 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
2 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
2 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
3 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
2 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
5 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
2 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
1 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
3 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
2 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
2 |