DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD2015 | Oyunlar için 2D Animasyon | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BURAK PARLAK Öğ.Gör. ZEYNEP ÇUHADAR ERDOĞDU Öğ.Gör. ABDULVARETH LAHHAM |
Dersin Amacı: | Bu 2D oyun animasyonu dersi, oyun animasyonu dünyasına adım atmak isteyenler için bir başlangıç noktasıdır. Bu ders, dijital eğlence endüstrisinde kariyer yapmak veya kendi bağımsız oyun projelerinizi geliştirmek için ihtiyaç duyduğunuz temel becerilerle sizi donatmak üzere tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. 2D animasyon ilkelerini anlayabilecek ve bunları oyunlar için akıcı ve etkileyici karakter animasyonları oluşturmak üzere uygulayabilecekler. 2. Spine 2D gibi animasyon yazılımlarını kullanarak oyuna hazır animasyonlar oluşturabilecek, canlandırabilecek ve dışa aktarabilecekler. 3. Sahne ve varlıklar gibi oyun öğelerini canlandırarak bunların oyun mekaniği ve anlatısına sorunsuz bir şekilde entegre olmasını sağlayabilecekler. 4. Teknik sınırlamaları ve platforma özgü gereksinimleri göz önünde bulundurarak 2D animasyonları oyun performansı için optimize edebilecekler. 5. Boş döngülerden aksiyon sekanslarına kadar çeşitli animasyon stilleri ve tekniklerini gösteren 2D animasyonlardan oluşan bir portfolyo oluşturabilecekler. |
Bu ders, oyun sanatı teorilerinin temel kavramlarını ve uygulamasını ele alır. İlk haftalarda oyun sanatının temel tanımları ve teorileri üzerinde durulurken, sonraki haftalarda bu teorilerin oyun projelerine nasıl uygulandığına odaklanılır. Öğrenme Metodları: Ders, Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje, Teknoloji Destekli Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Spine 2D'ye Giriş ve İlk Animasyon Projesine Hazırlık | |
3) | İlk Adım - Görselleri Hazırlama | |
4) | İkinci Adım - Rigging Prensipleri | |
5) | Üçüncü Adım - İlk Animasyon Projesine Başlama | |
6) | Dördüncü Adım - Top Animasyonu | |
7) | Top Animasyonu için Son Adım - Ara Sınav Teslimi | |
8) | Oyun Ortamı Konsepti Projesi | |
9) | 1. Adım - Sandık Açma Animasyonu İçin Referanslar | |
10) | 2. Adım - Rigging | |
11) | 3. Adım - İkinci 2D Animasyon Projesi | |
12) | 4. Adım - 2D Sandık Animasyonu Projesi | |
13) | 5. Adım - Animasyonu Oyun Motoruna Aktarma | |
14) | Son Adım - 2D Sandık Animasyonu, Final Teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Williams, R. (2009). The animator’s survival kit (Expanded ed.). Faber & Faber. Thomas, F., & Johnston, O. (1995). The illusion of life: Disney animation. Disney Editions. Beane, A. (2012). Animation art: From pencil to pixel, the world of cartoon, anime, and CGI. Harper Design. Su, H. (2011). Alive character design: For games, animation and film. Gingko Press. Tillman, B. (2011). Creative character design (1st ed.). CRC Press. |
Diğer Kaynaklar: | Spine User Guide. (n.d.). Spine 2D documentation. Esoteric Software. https://esotericsoftware.com/spine-documentation |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 5 | 3 | 15 |
Laboratuvar | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 10 | 80 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |