GAD2015 2D Animation for GamesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2015 Oyunlar için 2D Animasyon Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BURAK PARLAK
Öğ.Gör. ZEYNEP ÇUHADAR ERDOĞDU
Öğ.Gör. ABDULVARETH LAHHAM
Dersin Amacı: Bu 2D oyun animasyonu dersi, oyun animasyonu dünyasına adım atmak isteyenler için bir başlangıç noktasıdır. Bu ders, dijital eğlence endüstrisinde kariyer yapmak veya kendi bağımsız oyun projelerinizi geliştirmek için ihtiyaç duyduğunuz temel becerilerle sizi donatmak üzere tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. 2D animasyon ilkelerini anlayabilecek ve bunları oyunlar için akıcı ve etkileyici karakter animasyonları oluşturmak üzere uygulayabilecekler.
2. Spine 2D gibi animasyon yazılımlarını kullanarak oyuna hazır animasyonlar oluşturabilecek, canlandırabilecek ve dışa aktarabilecekler.
3. Sahne ve varlıklar gibi oyun öğelerini canlandırarak bunların oyun mekaniği ve anlatısına sorunsuz bir şekilde entegre olmasını sağlayabilecekler.
4. Teknik sınırlamaları ve platforma özgü gereksinimleri göz önünde bulundurarak 2D animasyonları oyun performansı için optimize edebilecekler.
5. Boş döngülerden aksiyon sekanslarına kadar çeşitli animasyon stilleri ve tekniklerini gösteren 2D animasyonlardan oluşan bir portfolyo oluşturabilecekler.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Spine 2D'ye Giriş ve İlk Animasyon Projesine Hazırlık
3) İlk Adım - Görselleri Hazırlama
4) İkinci Adım - Rigging Prensipleri
5) Üçüncü Adım - İlk Animasyon Projesine Başlama
6) Dördüncü Adım - Top Animasyonu
7) Top Animasyonu için Son Adım - Ara Sınav Teslimi
8) Oyun Ortamı Konsepti Projesi
9) 1. Adım - Sandık Açma Animasyonu İçin Referanslar
10) 2. Adım - Rigging
11) 3. Adım - İkinci 2D Animasyon Projesi
12) 4. Adım - 2D Sandık Animasyonu Projesi
13) 5. Adım - Animasyonu Oyun Motoruna Aktarma
14) Son Adım - 2D Sandık Animasyonu, Final Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 5 3 15
Laboratuvar 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 10 80
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 3
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 2
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 2
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 3
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 2
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 5
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 1
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 3
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 2
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 2