Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Spine 2D'ye Giriş ve İlk Animasyon Projesine Hazırlık |
|
3) |
İlk Adım - Görselleri Hazırlama |
|
4) |
İkinci Adım - Rigging
Prensipleri |
|
5) |
Üçüncü Adım - İlk Animasyon Projesine Başlama |
|
6) |
Dördüncü Adım - Top Animasyonu |
|
7) |
Top Animasyonu için Son Adım - Ara Sınav Teslimi |
|
8) |
Oyun Ortamı Konsepti Projesi |
|
9) |
1. Adım - Sandık Açma Animasyonu İçin Referanslar |
|
10) |
2. Adım - Rigging |
|
11) |
3. Adım - İkinci 2D Animasyon Projesi |
|
12) |
4. Adım - 2D Sandık Animasyonu Projesi |
|
13) |
5. Adım - Animasyonu Oyun Motoruna Aktarma |
|
14) |
Son Adım - 2D Sandık Animasyonu, Final Teslimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
3 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
2 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
2 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
3 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
2 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
5 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
2 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
1 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
3 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
2 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
2 |