Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction, Course Overview, and Icebreaker Activity |
|
2) |
Creative Thinking Practices and Identifying Knowledge Gaps |
|
3) |
Research Methods and Resource Gathering for Game Development |
|
4) |
Crafting Game Atmosphere: Music, SFX, VFX, and Art
|
Students create a mood board for their game project, explain how these elements contribute to their game's atmosphere.
|
5) |
Character Design and World-Building Fundamentals
|
|
6) |
Analyzing Game Jam and Flash Games for Design Insights
|
|
7) |
Teamwork, Communication, and Managing Burnout in Development
|
|
8) |
Workflow and Pipeline Management in Game Design
|
Create a basic development plan for your game concept.
|
9) |
Prototyping Tools and Iterative Design Practices
|
Build and share a basic paper or digital prototype using any tool of your choice.
|
10) |
Player Psychology and Game Experience Design
|
|
11) |
Ethics and Accessibility in Game Design
|
|
12) |
Playtesting and Gathering Feedback
|
|
13) |
Project Refinement and Peer Feedback Session
|
Students present their completed games or prototypes to the class.
|
14) |
Final Projects and Reflection
|
Submit a final reflection report discussing the overall development process, challenges, and lessons learned throughout the course.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
3 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
3 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
5 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
3 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
2 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
2 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
2 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
3 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
4 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
3 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
3 |