GAD2012 Game Design PracticesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2012 Oyun Tasarımı Uygulamaları Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. NİHAN İŞLER
Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere oyun tasarımı ilkeleri hakkında temel bir anlayış sağlamak, yaratıcılığı, eleştirel düşünmeyi ve problem çözme becerilerini geliştirmektir. Oyun atmosferinden prototiplemeye, karakter tasarımına ve oyuncu psikolojisine kadar çok çeşitli konularla ilgilenerek, öğrenciler oyun fikirlerini kavramsallaştırma, tasarlama ve yineleme becerisini geliştireceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ders, işbirlikli projeler ve uygulamalı etkinlikler yoluyla öğrencilere yenilikçi ve düşünceli oyun deneyimleri yaratmaları için ilham vermeyi, aynı zamanda onlara oyun geliştirme süreci için gerekli pratik araçları ve bilgiyi sağlamayı amaçlıyor.

Dersin İçeriği

Ders yüz yüze yapılacaktır. Yüz yüze derslerde dersten sorumlu olan öğrencilerin ders saatleri içerisinde dersi sınıfta takip etmeleri beklenmektedir. Ders anlatımı, tartışma ve gerekli okumaların yanı sıra vaka çalışmaları, gözlemler, projeler, deneyler, sosyal aktiviteler, eğitsel oyunlar ve konuk konuşmacılar derse katkı sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction, Course Overview, and Icebreaker Activity
2) Creative Thinking Practices and Identifying Knowledge Gaps
3) Research Methods and Resource Gathering for Game Development
4) Crafting Game Atmosphere: Music, SFX, VFX, and Art Students create a mood board for their game project, explain how these elements contribute to their game's atmosphere.
5) Character Design and World-Building Fundamentals
6) Analyzing Game Jam and Flash Games for Design Insights
7) Teamwork, Communication, and Managing Burnout in Development
8) Workflow and Pipeline Management in Game Design Create a basic development plan for your game concept.
9) Prototyping Tools and Iterative Design Practices Build and share a basic paper or digital prototype using any tool of your choice.
10) Player Psychology and Game Experience Design
11) Ethics and Accessibility in Game Design
12) Playtesting and Gathering Feedback
13) Project Refinement and Peer Feedback Session Students present their completed games or prototypes to the class.
14) Final Projects and Reflection Submit a final reflection report discussing the overall development process, challenges, and lessons learned throughout the course.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Challenges for Game Designers by Brathwaite, Brenda
The Art of Game Design: A Book of Lenses by Jesse Schell
Theory of Fun for Game Design by Raph Koster
Game Feel by Steve Swink

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 3 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 3 3 9
Proje 1 10 10
Ödevler 3 10 30
Rapor Teslimi 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 3
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 3
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 5
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 3
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 2
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 2
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 3
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 4
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 3
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 3