Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders Tanıtımı
|
Ders tanıtımı ve genel bakış.
|
2) |
Yapay Zekaya Giriş ve Etik
|
Yapay Zeka
Sinir Ağları ve Derin Öğrenmeye Giriş
Yapay Zeka ve Gelecek
Yapay Zeka ile İlgili Etik ve Yasal Konular |
3) |
Kavram ve Anlatı |
Bir oyun fikri bulmak için bir LLM ile fikir üretmek.
Bir LLM ile karakter ve anlatı kararları vermek.
Oyun karakterleriniz ve seviyeleriniz için konsept çizimler oluşturma.
Anahtar Araçlar: LLM'ler, Görüntü Oluşturucular
|
4) |
3D Karakter Üretimi
|
Oyununuz için 3D karakterler oluşturun.
Anahtar Araçlar: 3B Nesne Oluşturucular
|
5) |
3D Karakter Animasyonu
|
Karakterleriniz için animasyonlar oluşturma.
Anahtar Araçlar: Yapay Zeka Animasyon Araçları
|
6) |
Yapay Zeka Destekli Kodlama
|
Oyununuz için kodu geliştirme.
Anahtar Araçlar: LLM'ler, İmleç
|
7) |
3D Çevre Sanatı Üretimi
|
Oyununuz için 3D çevre modelleri oluşturun.
Anahtar Araçlar: 3B Varlık Oluşturucular
|
8) |
2D Nesne Üretimi
|
Oyununuz için kullanıcı arayüzü, gökyüzü kutusu ve diğer öğeleri oluşturma.
Anahtar Araçlar: Görüntü-Gökyüzü Kutusu Oluşturucular
|
9) |
Ses Üretimi
|
Oyununuz için ses efektleri ve müzik oluşturma.
Anahtar Araçlar: Müzik Oluşturucuları, Ses Oluşturucuları
|
10) |
Sinematik Oluşturma
|
Oyununuz için bir sinematik oluşturma.
Anahtar Araçlar: Video Oluşturucular.
|
11) |
Motor İçi Teknoloji
|
Unity, Unreal ve NVIDIA'nın en yeni yapay zeka teknolojileri hakkında bilgi edinme.
|
12) |
ML Modelleri
|
Oyununuzdaki animasyonlar veya NPC davranışları için ML modelleri oluşturun.
Anahtar Araçlar: Unity ML Aracıları
|
13) |
RAG ve Etmen Sistemleri
|
LLM'ler ile insan benzeri NPC davranışları nasıl oluşturulur
|
14) |
FİNAL SINAVI
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|