GAD2003 Game Production PipelineBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2003 Oyun Prodüksiyon Bandı Güz 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Arş.Gör. ZİYA VOLKAN HACITAHİROĞULLARI
Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ
Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu ders, video oyun endüstrisinde mevcut olan birçok farklı üretim hattına genel bir bakış sunmaktadır. Her öğrencinin video oyun endüstrisinin verimli bir parçası olabilmesi için, bir video oyununun yaratılmasında gerçekleşen üretim aşamalarını anlamaları gerekmektedir. Bu ders, endüstri profesyonellerinin deneyimlerini sergiler ve bunları sınıf içi çalışmaları ve takım projeleriyle pekiştirir. Öğrencilerden, üretimin tüm aşamalarındaki takım çalışmasını daha iyi anlamaları için grup halinde çalışmaları da istenecektir. Öğrencilerden, tasarımlarını daha iyi açıklamak için mevcut oyunları dekonstrüksiyon etmeleri ve oyunlarını nasıl pazarlayacaklarını anlamak için üretimin iş, halkla ilişkiler ve pazarlama taraflarını incelemeleri istenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyun endüstrisindeki farklı üretim süreçlerini karşılaştırabilmek ve kontrastlayabilmeyi becerecek,
2. Takım oluşturmanın, yapılandırmanın ve iş yükünün önemini kavrayacak,
3. Kapsamlı tasarım belgeleri uygulamak konusunda yetkin hale gelecek,
4. Oyun tasarımı projeleriyle ilgili fikir, kapsam ve odak noktası arasındaki ilişkiyi kurabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, Dijital Oyun Tasarımı lisans programının dördüncü döneminin zorunlu bir dersi olan Oyun Prodüksiyon Stüdyosu dersi için bir hazırlıktır. Dersler, farklı pozisyon ve süreçlerden gelen endüstri uzmanlarıyla seminerler, sınıfta yaratıcı çalışmalar ve oyun endüstrisiyle ilgili eğitim videolarına bağlantılar içerecektir.

Öğrenme Metodları: Ders, Okuma, Farklılaştırma, Uygulama, Simülasyon, Vaka Çalışması, Konuk Konuşmacı, Proje, İşbirlikçi Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş - Oyun Üretim Bantlarına Genel Bakış
2) Üretim ve Yönetim Rolleri
3) Post-mortem NEDİR?
4) Sektörde Kavramsallaştırma Bandı ve Sosyal Beceriler
5) Tasarım Temel Prensipleri, Dikkat Tasarımı ve Hedef Kitle
6) Tasarım Belgelerinin Özellikleri
7) Detaylı Seviye Dökümantasyonu
8) Üretim sürecinde Teknik Tasarımcı rolü
9) Üretim sürecinde bir Programlamacı Olmak
10) Üretim süreci boyunca sanatın evrimi
11) Agile ve Scrum, Yönetim Metodolojileri
12) Oyun Fikir Sunumları Fikir Sunumları
13) Pazarlama ve İş Planları Executive Summaries
14) Yayıncıya Sunumunuz! İş Planı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dunlop, R. (2014). Production pipeline fundamentals for film and games. Routledge.
Sylvester, T. (2013). Designing games: A guide to engineering experiences. O'Reilly Media, Incorporated.
Cohn, M. (2005). Agile estimating and planning. Pearson.
Keith, C. (2010). Agile game development with Scrum. Addison-Wesley Professional.
Various Guests from the Game Industry
Diğer Kaynaklar: Various essays, videos & other materials will be given by the lecturer.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Arazi Çalışması 1 % 5
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 15
Rapor Teslimi 1 % 15
Juri 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 85
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 15
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 10 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 6 30
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 3
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 2
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 4
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 5
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 3
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 2
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 4
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 5
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 5
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 5
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 5