DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD1007 | 2D Dijital Sanat | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. KADİR BERAT AKDEMİR |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler Adobe Photoshop kullanarak eskiz çizimi öğrenmeye başlayacaklardır (nesne ve çevre tasarımı). Eskizlerinden sonra, dijital boyamaya geçeceklerdir ve konsept sanatlarını tasarlayacaklardır. Bu dersin temel amacı, 2D dijital sanatta oyun nesneleri ve çevre arka plan üretim sürecinin güçlü bir şekilde kavranmasını sağlamaktır. Bu proje tabanlı bir derstir ve öğrencilerin sınıfta öğretilen teknikleri projeleri aracılığıyla göstermeleri beklenmektedir. Endüstri standardı teknikler öğretilecek ve verilen projeleri tamamlamak için kullanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Adobe Photoshop'ta 2D Dijital Sanat ilkelerini anlamış olacak 2) Eskiz + çizgi sanatı ve detayların nasıl çizileceğini öğrenecek 3) Farklı tarzlarda dijital resim yapmayı öğrenecek 4) Gölgelendirmeyi ve renklendirmeyi öğrenecek 5) Işık ve gölgelerin nasıl uygulanacağını öğrenecek 6) Arka plan tasarlamayı öğrenecek 7) Nesne ve ortam tasarım sayfalarının nasıl oluşturulacağını öğrenmiş olacaktır. |
2D Dijital Sanat dersi, öğrencileri ilgili, sektörle uyumlu becerilerle hazırlayarak mesleki eğitimde kritik bir rol oynarken, öğrenme çıktıları programdaki daha geniş kariyer hazırlığı ve mesleki yeterlilik hedeflerini doğrudan desteklemektedir. Bu ders yüz yüze ve kısmen çevrimiçi olarak gerçekleştirilecektir. Ders anlatımı, tartışma ve gerekli okumalara ek olarak, vaka çalışmaları, gözlemler, projeler, bireysel çalışmalar, problem çözme ve teknoloji destekli öğrenme derse katkıda bulunacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş; ders programının gözden geçirilmesi | |
2) | 2D Dijital Sanatın İlkeleri & Oyun Endüstrisinde Nerede Kullanabiliriz? | |
3) | Adobe Photoshop'a Giriş | |
4) | Eskiz nasıl çizilir (referanslardan oyun objesi eskizleri) | |
5) | Nesne Eskizleri (kendi konularında 2 nesne çizmeye başlayacaklar) | |
6) | Çizgi Sanatı (2 nesnenin ayrıntılarını içeren ''Çizgi Sanatı'' eklemesi) | |
7) | Renk Ekleme + Işık ve Gölge | |
8) | VİZE PROJESİ | |
9) | Obje Çizimi -1 (Son 3 konularından nesne çizimine başlanılacak) | |
10) | Obje Çizimi -2 (Son 3 konularından nesne çizimi) | |
11) | Çizgi Sanatı (3 nesnenin ayrıntılarını içeren ''Çizgi Sanatı'' ekleme) | |
12) | Renk Ekleme + Işık ve Gölge | |
13) | Arkaplan Tasarımı | |
14) | FİNAL PROJESİ |
Ders Notları / Kitaplar: | FRANK CALICÓ - Learn the Fundamentals of Digital Drawing SIMONE GRUNEWALD - Art Fundamentals: Theory in Practice LINNEA KIKUCHI - Master the Basics of Digital Coloring ERIKA WISEMAN - Understand the Basics of Photoshop ANDREA COFRANCESCO - How to Draw Manga & Anime Style LORD GRIS - The Art Journey of Gris |
Diğer Kaynaklar: | FRANK CALICÓ - Learn the Fundamentals of Digital Drawing SIMONE GRUNEWALD - Art Fundamentals: Theory in Practice LINNEA KIKUCHI - Master the Basics of Digital Coloring ERIKA WISEMAN - Understand the Basics of Photoshop ANDREA COFRANCESCO - How to Draw Manga & Anime Style LORD GRIS - The Art Journey of Gris |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 6 | 48 |
Proje | 4 | 3 | 12 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 135 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | 3 |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | 3 |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | 4 |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | 5 |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | 4 |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | 5 |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 3 |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 4 |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | 2 |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | 4 |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | 3 |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. | 2 |