GAD1005 Game Design ThinkingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD1005 Oyun Tasarım Düşüncesi Güz 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Dersin genel amacı, yeni medya ve eğlence pazarının en popüler ve dinamik formu olan bilgisayar oyunlarını tanıtmak, sosyokültürel ve multidisipliner bir bakış açısıyla analiz etmek ve bilgisayar oyunu tasarımıyla ilgilenecek ve oyunları eğitim gibi başka amaçlarla kullanacak olanlara bir giriş yapmaktır. Dersin teorik temeli, gösterimler, atölye çalışmaları ve alandan konuk öğretim üyeleri ile desteklenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Bir bilgisayar oyununun konsept aşamasını tasarlayabilecek,
- Önerdikleri oyunlar için bir oyun tasarım dokümanı hazırlayacak,
- Prototipler, öğrencilerin geçmişlerine ve deneyimlerine göre oluşturulabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, oyun tasarımı teorilerinin temel kavramlarını ve uygulamasını ele alır. İlk haftalarda oyun tasarımının temel tanımları ve teorileri üzerinde durulurken, sonraki haftalarda bu teorilerin oyun projelerine nasıl uygulandığına odaklanılır.

Öğrenme Metodları: Ders, Okuma, Uygulama, Gözlem, Vaka Çalışması, Proje, Deney, Saha Çalışması, İşbirlikçi Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GAD1005 Dersine Giriş
2) Oyunların Evriminin Kronolojik Zaman Çizelgesi
3) Oyun Haberleri Hikaye Sunumları
4) Oyun Öğeleri
5) Oyun Öğeleri Sunumları
6) Oyuncu Deneyimi
7) Oyun Elemanlarını Hackleme Egzersizi
8) Vize Sunumları
9) Point and Click Macera Oyunları Türüne Giriş
10) Oyun Tasarımı Dökümanı + Sunum Nasıl Yapılır
11) Konsept ve Seviye Tasarımı
11) Çerçeveleme ve Hiyerarşi
12) Macera Oyunu Fikir Sunumları
13) Veri Görselleştirme
14) Final Öncesi Geri Bildirimler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Fullerton, T. (2008). Game Design Workshop (2nd Edition). Morgan Kaufmann.
Salen, K., & Zimmerman, E. (2003). Rules of play: Game design fundamentals. MIT Press.
Schoenau-Fog, H. (2011). The Player Engagement Process: An Exploration of Continuation Desire in Digital Games. In Proceedings of DiGRA 2011 Conference: Think Design Play: Fifth international conference of the digital games research association (2011) (Vol. 2011). Digital Games Research Association. http://www.digra.org/dl/db/11307.06025.pdf
Various articles & Visual materials

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 10 3 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 5
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 5
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 4
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 5
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 4
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 2
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 5
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 3
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 3
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 2
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 2