GAD1004 Introduction to Game EnginesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD1004 Oyun Motorlarına Giriş Bahar 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. BERK YÜKSEL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BERK YÜKSEL
Dersin Amacı: Temel amaç, C# programlama dilini kullanarak Unity oyun motoruyla profesyonel kalitede video oyunları oluşturmak için oyun geliştirme hattı ve teknikleri hakkında sağlam bir anlayış kazanmaktır. Bu proje tabanlı bir derstir ve öğrencilerin sınıfta öğrettikleri teknikleri projeleri aracılığıyla göstermeleri beklenir. Atanan projeleri tamamlamak için endüstri standardı teknikler öğretilecek ve kullanılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
- Unity ile oyunlar geliştirebilecek,
- Modern oyun motorlarının nasıl çalıştığını bileceklerdir

Dersin İçeriği

Oyun motorlarının temel yapısı incelenecek ve çeşitli örnekler üzerinden proje çalışmaları yapılacaktır. Öğrenciler oyun motorlarındaki fizik, animasyon ve ses gibi yapısal öğeleri tanıyacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction Course schedule review, expectations.
2) Unity Editor Interface and Scripting Primer. Understanding components. Scripting essentials.
3) Character Controller Implementing custom character controller.
4) Physics, Triggers and Raycasting Raycasting and physics basics.
5) Animation Importing and running 2D/3D animations.
6) Animation 2: Blend Trees and Avatar Masking. Blending animations and animation layers.
7) GUI Components for creating and using UI.
8) AI and Navigation Basic AI systems and NavMesh component.
9) Object Pooling Pre-instantiating objects for reusing.
10) Event Manager Script communications with UnityEvents and UnityAction.
11) Touch Input Touch input for mobile development.
12) Cinemachine Using Cinemachine to create different purpose cameras and blending between them.
13) Bezier Curves Understanding and implementing cubic bezier curves.
14) Handling Data Scriptable objects and saving data.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Joseph Hocking, Unity in Action: Multiplatform Game Development in C# with Unity 5, Manning, 2015.
Jeremy Gibson Bond, Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C# 1st Edition
Diğer Kaynaklar:
• Level Up! The Guide to Great Video Game Design. Scott Rogers, 2014
• Game Programming Patterns. Robert Nystrom, 2014

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 10 3 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 3
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 3
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 5
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 1
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 5
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 5
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 1
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 1
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 1
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 1
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 1
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 1