DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD1002 | Oyun Tasarımı Temelleri II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK Öğ.Gör. CAN ORAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | GAD1001 - Oyun Tasarımı Temelleri I |
Dersin Amacı: | Oyun Tasarımının Temelleri II kursu, oyunlar aracılığıyla benzersiz hikaye anlatımı deneyimlerinin nasıl oluşturulabileceğine odaklanacaktır. Bu dersten edinilen bilgi ve teknikleri kullanarak 14 haftalık program boyunca, rol yapma oyunları, macera oyunları, bu türlerin video oyunlarının ortak ifade paletine nasıl katkıda bulunduğu, oyun sistemleri ve temaların birbirini nasıl tamamladığı hakkında genel bir anlayış kazanacak ve son olarak projeler geliştirecek ve sunacaksınız. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi alan öğrenciler; 1)Oyunlarda anlatım yaklaşımlarını öğrenme 2) Oyunlarda hikaye anlatma yöntemlerini analiz etme 3) Bir oyun projesi sunmak 4) Belirli bir süre içinde etkileşimli bir hikaye geliştirmek 5) Unity motorunda kısa bir macera oyunu geliştirmek. |
Oyun Tasarımının Temelleri II, oyun tasarımının temellerini araştıran tek dönemlik bir derstir. Sınıfın odak noktası, birkaç dijital olmayan (bilgisayar dışı) oyunların yaratımıdır. Tıpkı sanat öğrencilerinin, resim sanatında yer almaları için resim çizme veya renk teorisi derslerinde “temel tasarım” dersleri alabilmeleri gibi, bu sınıf da özünde temel oyun tasarımı eğitimi sunmaktadır. Spordan masa oyunlarına, bilgisayar ve video oyunlarına kadar her formatta çalışan bir oyun tasarımcısı için temel olan tüm oyunlarda ortak olan elementlere odaklanır. Dersin odak noktası dijital olmayan oyunların yaratılmasına yönelik olsa da, dijital oyunlar da tartışılacak ve ödevlerden biri de dijital oyun konseptinin oluşturulmasıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Who the Heck is Mario? | |
2) | Play and Tell I | |
3) | Back to the Campfire or Tabletop Role-playing | |
4) | You played FRP. You are a Real Geek Now | |
5) | The Marriage of Theme and Mechanics. Happily Ever After? | |
6) | Pitching your Game Idea and (Probably) Being Rejected | |
7) | The Hopefully-Not-so-Boring History of Adventure Games | |
8) | Play and Tell II | |
9) | A Creative Exam. You Are All Doomed! | |
10) | Let’s See How Amusingly You Failed (Evil Laugh ) | |
11) | Create Your Own Adventure Chapter I: A Messenger Arrives | |
12) | Create Your Own Adventure Chapter II: The Heroes Rejoice | |
13) | Create Your Own Adventure Chapter III: The Evil is Rising | |
14) | Create Your Own Adventure Chapter IV: The Struggle Continues |
Ders Notları / Kitaplar: | • Game Design Workshop by Tracey Fullerton • Rules of Play • Various articles & Visual materials |
Diğer Kaynaklar: | A variety of game titles throughout game development history including Myst, Starcraft, Shadow of the Colossus, Knights of the Old Republic, Detroit: Become Human, Lucasarts and Sierra titles and various others. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 6 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | 5 |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | 4 |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | 5 |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | 4 |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | 4 |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | 1 |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 1 |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 3 |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | 4 |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | 1 |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | 1 |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. | 1 |