Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. CAN ORAL
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
GAD1001 - Oyun Tasarımı Temelleri I |
Dersin Amacı: |
Oyun Tasarımının Temelleri II dersi, oyunlar aracılığıyla benzersiz hikaye anlatımı deneyimlerinin nasıl oluşturulabileceğine odaklanacaktır. Bu dersten edinilen bilgi ve teknikleri kullanarak 14 haftalık program boyunca, rol yapma oyunları, macera oyunları, bu türlerin video oyunlarının ortak ifade paletine nasıl katkıda bulunduğu, oyun sistemleri ve temaların birbirini nasıl tamamladığı hakkında genel bir anlayış kazanacak ve son olarak projeler geliştirecek ve sunacaksınız.
Oyun Tasarımının Temelleri II, oyun tasarımının temellerini araştıran tek dönemlik bir derstir. Sınıfın odak noktası, birkaç dijital olmayan (bilgisayar dışı) oyunların yaratımıdır. Tıpkı sanat öğrencilerinin, resim sanatında yer almaları için resim çizme veya renk teorisi derslerinde “temel tasarım” dersleri alabilmeleri gibi, bu sınıf da özünde temel oyun tasarımı eğitimi sunmaktadır. Spordan masa oyunlarına, bilgisayar ve video oyunlarına kadar her formatta çalışan bir oyun tasarımcısı için temel olan tüm oyunlarda ortak olan elementlere odaklanır. Dersin odak noktası dijital olmayan oyunların yaratılmasına yönelik olsa da, dijital oyunlar da tartışılacak ve ödevlerden biri de dijital oyun konseptinin oluşturulmasıdır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriklerinin açıklanması. |
|
2) |
Oyun Tasarımı, Eşsiz Unsurlar, Tasarımcı
Araçları |
Öğrenci Rol Rozeti |
3) |
Masaüstü Rol Yapma Oyunları, Tasarım İçgüdüleri, Tasarım ve
Dengeleme Sistemleri |
TTRPG |
4) |
Tema |
Canavar Tasarımı |
5) |
Oyun Tasarımı, İlkeler, Ritim,
Meydan Okuma, Sayılar |
Obje Fiziği Oyunu |
6) |
Seviye Tasarımı, Alan Kullanımı, Boşta Kalma Süresi,
Oyun Ekonomisi |
Seviye Tasarımı |
7) |
Kontrolör ve Ritim Oyunları |
Vize Projesi |
8) |
Anlatı Tasarımı, Anlatım, Karakterler,
Dünya Oluşturma |
İnteraktif Diyalog |
9) |
Oyun Işıklandırması |
NPC'lerin Davranışsal
Örüntüleri |
10) |
Oynama & Anlatma |
Işıklandırma Tasarımı |
11) |
Bölüm I: Bir Elçi Geliyor |
Final Projesi Sunumları |
12) |
Bölüm II: Kahramanlar Seviniyor |
Final Projesi Sunumları |
13) |
Bölüm III: Kötülük Yükseliyor |
Final Projesi Sunumları |
14) |
Bölüm IV: Mücadele Devam Ediyor |
Final Projesi Sunumları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
5 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
4 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
5 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
4 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
4 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
2 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
2 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
4 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
5 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
3 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
3 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
2 |