GAD1002 Fundamentals of Game Design IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD1002 Oyun Tasarımı Temelleri II Bahar 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. CAN ORAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: GAD1001 - Oyun Tasarımı Temelleri I
Dersin Amacı: Oyun Tasarımının Temelleri II dersi, oyunlar aracılığıyla benzersiz hikaye anlatımı deneyimlerinin nasıl oluşturulabileceğine odaklanacaktır. Bu dersten edinilen bilgi ve teknikleri kullanarak 14 haftalık program boyunca, rol yapma oyunları, macera oyunları, bu türlerin video oyunlarının ortak ifade paletine nasıl katkıda bulunduğu, oyun sistemleri ve temaların birbirini nasıl tamamladığı hakkında genel bir anlayış kazanacak ve son olarak projeler geliştirecek ve sunacaksınız.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Oyunlarda anlatım yaklaşımlarını öğrenecek
2) Oyunlarda hikaye anlatma yöntemlerini analiz edebilecek
3) Bir oyun projesi sunabilecek
4) Belirli bir süre içinde etkileşimli bir hikaye geliştirebilecek
5) Unity motorunda kısa bir macera oyunu geliştirebilecektir.

Dersin İçeriği

Oyun Tasarımının Temelleri II, oyun tasarımının temellerini araştıran tek dönemlik bir derstir. Sınıfın odak noktası, birkaç dijital olmayan (bilgisayar dışı) oyunların yaratımıdır. Tıpkı sanat öğrencilerinin, resim sanatında yer almaları için resim çizme veya renk teorisi derslerinde “temel tasarım” dersleri alabilmeleri gibi, bu sınıf da özünde temel oyun tasarımı eğitimi sunmaktadır. Spordan masa oyunlarına, bilgisayar ve video oyunlarına kadar her formatta çalışan bir oyun tasarımcısı için temel olan tüm oyunlarda ortak olan elementlere odaklanır. Dersin odak noktası dijital olmayan oyunların yaratılmasına yönelik olsa da, dijital oyunlar da tartışılacak ve ödevlerden biri de dijital oyun konseptinin oluşturulmasıdır.

Ders yüz yüze yapılacaktır. Yüz yüze derslerde dersten sorumlu olan öğrencilerin ders saatleri içerisinde dersi sınıfta takip etmeleri beklenmektedir. Ders anlatımı, tartışma ve gerekli okumaların yanı sıra vaka çalışmaları, gözlemler ve projeler de derse katkı sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriklerinin açıklanması.
2) Oyun Tasarımı, Eşsiz Unsurlar, Tasarımcı Araçları Öğrenci Rol Rozeti
3) Masaüstü Rol Yapma Oyunları, Tasarım İçgüdüleri, Tasarım ve Dengeleme Sistemleri TTRPG
4) Tema Canavar Tasarımı
5) Oyun Tasarımı, İlkeler, Ritim, Meydan Okuma, Sayılar Obje Fiziği Oyunu
6) Seviye Tasarımı, Alan Kullanımı, Boşta Kalma Süresi, Oyun Ekonomisi Seviye Tasarımı
7) Kontrolör ve Ritim Oyunları Vize Projesi
8) Anlatı Tasarımı, Anlatım, Karakterler, Dünya Oluşturma İnteraktif Diyalog
9) Oyun Işıklandırması NPC'lerin Davranışsal Örüntüleri
10) Oynama & Anlatma Işıklandırma Tasarımı
11) Bölüm I: Bir Elçi Geliyor Final Projesi Sunumları
12) Bölüm II: Kahramanlar Seviniyor Final Projesi Sunumları
13) Bölüm III: Kötülük Yükseliyor Final Projesi Sunumları
14) Bölüm IV: Mücadele Devam Ediyor Final Projesi Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Game Design Workshop by Tracey Fullerton
• Rules of Play
• Various articles & Visual materials
Diğer Kaynaklar: A variety of game titles throughout game development history including Myst, Starcraft, Shadow of the Colossus, Knights of the Old Republic, Detroit: Become Human, Lucasarts and Sierra titles and various others.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 8 % 50
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 8 4 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 8 64
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 5
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 4
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 5
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 4
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 4
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 2
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 4
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 5
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 3
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 3
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 2