DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD1001 | Oyun Tasarımı Temelleri I | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, birinci sınıf öğrencilerini oyun tasarımının temel kavram ve ilkeleri ile masaüstü ve dijital-olmayan oyunlar bağlamında tanıştırmaktır. Dersin özel amaçlarından bir tanesi, öğrencileri dijital-olmayan prototip yapımı ve test süreçleri ile aşına hale getirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi alan öğrenciler; 1) Kutu ve Kart oyunlarının tasarımında temel ilke ve kavramlara aşina olmak. 2) Oyun geliştirme sürecine oyun tasarımcısının gözünden görebilmek. 3) Konsepten bitmiş ürüne dek oyun tasarımcısının oyun geliştirme sürecinde gereksinim duyduğu temel bilgi ve becerileri sahip olmak. 4) Oyun tasarımcıları için temel dökümantasyon araç ve formatlarına hakim olmak. 5)En az bir adet kutu veya kart oyununun tasarım sürecini baştan sona kat etmiş olmak. |
Oyun Tasarımının Temelleri I oyun tasarımının temellerini araştıran tek dönemlik bir derstir. Sınıfın odak noktası, birkaç dijital olmayan (bilgisayar dışı) oyunların yaratımıdır. Tıpkı sanat öğrencilerinin, resim sanatında yer almaları için resim çizme veya renk teorisi derslerinde “temel tasarım” dersleri alabilmeleri gibi, bu sınıf da özünde temel oyun tasarımı eğitimi sunmaktadır. Spordan masa oyunlarına, bilgisayar ve video oyunlarına kadar her formatta çalışan bir oyun tasarımcısı için temel olan tüm oyunlarda ortak olan elementlere odaklanır. Dersin odak noktası dijital olmayan oyunların yaratılmasına yönelik olsa da, dijital oyunlar da tartışılacak ve ödevlerden biri de dijital oyun konseptinin oluşturulmasıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Açılışı | |
2) | Giriş: Oyun Tasarımı, Oyun Tasarımcısı, Oyun Geliştirme Süreci | |
3) | Oyunların Temel Yapı Taşları | |
4) | Sistem Olarak Oyunlar | |
5) | Dramatik Yapılar Olarak Oyunlar | |
6) | Oyun Dinamiklerini Denetlemek: Dominant Strateji, Oyun Dengesi ve Ödül /Ceza Sistemleri | |
7) | Prototip Yapımı ve Oyun Test Etme | |
8) | Game Jam Rehberi: Yoğunlaştırılmış bir Oyun Geliştirme Sürecine Nasıl Hazırlanırız? | |
9) | Game Jam | |
10) | Dönem Projesi Çalışması - Eğlence ve Fonksiyonellik Testi | |
11) | Dönem Projesi Çalışması - Fonksiyonellik ve Oyun Dengesi Testi + Oyun Kutusu Tasarımı | |
12) | Dönem Projesi Çalışması - Oyun Dengesi Testi ve Oyun Kutusu Tasarımı | |
13) | Dönem Projesi Çalışması - Oyun Dengesi ve Erişilebilirlik Testi + Oyun Kutusu Tasarımı | |
14) | Dönem Projesi Teslimi ve Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Game Design Workshop by Tracey Fullerton • Rules of Play • Various articles & Visual materials |
Diğer Kaynaklar: | - Game Design Workshop – Tracy Fullerton - Fundamentals of Game Design – Ernest Adams & Adam Rolling - Challenges for Game Designers – Brenda Brathwaite & Ian Schreiber |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 6 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | 5 |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | 4 |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | 3 |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | 4 |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | 4 |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | 1 |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 1 |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 3 |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | 4 |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | 1 |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | 1 |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. | 1 |