DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD1001 | Oyun Tasarımı Temelleri I | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, Masa üstü ve kart oyunları üreterek oyun tasarımının temellerini öğretmektir. Oyun tasarımının fikir aşamasından üretim aşamasına kadar olan evrelerini açıklamak kursun temel unsurlarından biridir. Dönem sonunda öğrencilerin tam olarak bitmiş ve oynanabilir bir tahta oyunu prototipi üretmeleri beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Oyun dünyası hakkında genel bilgi sahibi olacak. 2. Oyun tasarımının temellerini öğrenecek. 3. Tahta oyunu dünyası ile dijital oyun dünyası arasında köprü kurabilecek. 4. Kurallar yazmak ve kuralların oyunlara nasıl uygulandığını öğrenecek. 5. Oyun test etmeyi başaracak. |
Oyun Tasarımının Temelleri I oyun tasarımının temellerini araştıran tek dönemlik bir derstir. Sınıfın odak noktası, birkaç dijital olmayan (bilgisayar dışı) oyunların yaratımıdır. Tıpkı sanat öğrencilerinin, resim sanatında yer almaları için resim çizme veya renk teorisi derslerinde “temel tasarım” dersleri alabilmeleri gibi, bu sınıf da özünde temel oyun tasarımı eğitimi sunmaktadır. Spordan masa oyunlarına, bilgisayar ve video oyunlarına kadar her formatta çalışan bir oyun tasarımcısı için temel olan tüm oyunlarda ortak olan elementlere odaklanır. Dersin odak noktası dijital olmayan oyunların yaratılmasına yönelik olsa da, dijital oyunlar da tartışılacak ve ödevlerden biri de dijital oyun konseptinin oluşturulmasıdır. Ders yüz yüze yapılacaktır. Yüz yüze derslerde dersten sorumlu olan öğrencilerin ders saatleri içerisinde dersi sınıfta takip etmeleri beklenmektedir. Ders anlatımı, tartışma ve gerekli okumaların yanı sıra vaka çalışmaları, gözlemler ve projeler de derse katkı sağlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Açılışı | |
2) | Giriş: Oyun Tasarımı, Oyun Tasarımcısı, Oyun Geliştirme Süreci | |
3) | Oyunların Temel Yapı Taşları | |
4) | Sistem Olarak Oyunlar | |
5) | Eylemler, Hareket ve Çözümleme | |
6) | Sıra düzeni yapısı & İşçi Yerleştirme | |
7) | Ekonomi, Oyun Sonu ve Zafer | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Prototipleme ve Test Etmenin Temelleri | |
10) | Dönem Projesi Çalışması - Eğlence ve Fonksiyonellik Testi | |
11) | Dönem Projesi Çalışması - Fonksiyonellik ve Oyun Dengesi Testi + Oyun Kutusu Tasarımı | |
12) | Dönem Projesi Çalışması - Oyun Dengesi Testi ve Oyun Kutusu Tasarımı | |
13) | Dönem Projesi Çalışması - Oyun Dengesi ve Erişilebilirlik Testi + Oyun Kutusu Tasarımı | |
14) | Dönem Projesi Teslimi ve Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | - Game Design Workshop – Tracy Fullerton - Fundamentals of Game Design – Ernest Adams & Adam Rolling - Challenges for Game Designers – Brenda Brathwaite & Ian Schreiber |
Diğer Kaynaklar: | - Daniels, J. T. (2022) Make Your Own Board Game: Designing, Building, and Playing an Original Tabletop Game. Storey Publishing, LLC. - Schell, J. (2019) The Art of Game Design: A Book of Lenses, Third Edition. A K Peters / CRC Press. - Solis, D. (2023) Graphic Design for Board Games 1st Edition. CRC Press. - Calleja, G. (2022) Unboxed: Board Game Experience and Design. The MIT Press |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 6 | 48 |
Ara Juri | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 143 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | 5 |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | 4 |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | 5 |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | 4 |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | 4 |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | 2 |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 2 |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 4 |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | 5 |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | 3 |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | 3 |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. | 2 |