GEP0901 History and CultureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0901 Kültür Tarihi Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere kültürlerin tarihte nasıl geliştiğini tanıtmaktır. Gündelik nesnelerde, olaylarda ve müştereklerin temsillerinde somutlaşan anlamlar, uygulamalar ve alışkanlıklar ağlarının araştırılmasına odaklanır. Ancak bu analizlerin amaçları ve yöntemleri konusunda anlaşmazlıklar var: Kültür nedir ve nasıl incelenir? Bu dersimizde sosyal bilimlerden yararlanarak farklı konulara odaklanarak bu sorunun “cevabını” bulmaya çalışacağız.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz:
1. Kültürel Çalışmalar alanındaki bazı tartışmaları etkileyen bazı teori ve yazılara aşina olun
2. Sanatsal ve estetik üretimleri etkileyen kurum ve yapıları eleştirel bir biçimde incelemek
3. Kültürel ürünlerin değişen dinamiklerine ilişkin süreçleri keşfetmek
4. Basit bir kültürel ürünü tartışırken analitik düşünme becerilerini güçlendirdiler
5. Kültürel Çalışmalar kategorilerini kullanarak yorumlama pratiği yapın

Dersin İçeriği

Kültür nedir?, Kimlik ve kültür , insanın inanç tarihi, müziğin tarihi, yemek tarihi, eğlencenin tarihi, kent, arkeoloji ve müzeciliğin tarihi, ekonominin tarihi, savaş tarihi.

Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma tartışma, gezi ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon Ders Programı İncelemesi • Beklentiler
2) Kültür tarihi nedir? Sunum
3) Kimlik ve Kültür Sunumu
4) İnsanın inanç tarihi
5) Müziğin Tarihi
6) Yemek Tarihi
7) Yiyecek Sunumunun Kısa Tarihi
8) Ara sınav Haftası
9) Festival nedir? Eğlencenin tarihi
10) Kent, arkeoloji ve müzelerin tarihi
11) Ekonominin, Ticaretin ve Paranın Tarihi
12) Savaş Tarihi Sunumu
13) Cinsiyet Sunumunu Kavramsallaştırma
14) Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: • Burke, Peter (2019), What is Culturel History?, Polity

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 2
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 1
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak 3
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 4
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek 3
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek 4
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek 3
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak 2
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 3
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek 3