İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0901 | Kültür Tarihi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere kültürlerin tarihte nasıl geliştiğini tanıtmaktır. Gündelik nesnelerde, olaylarda ve müştereklerin temsillerinde somutlaşan anlamlar, uygulamalar ve alışkanlıklar ağlarının araştırılmasına odaklanır. Ancak bu analizlerin amaçları ve yöntemleri konusunda anlaşmazlıklar var: Kültür nedir ve nasıl incelenir? Bu dersimizde sosyal bilimlerden yararlanarak farklı konulara odaklanarak bu sorunun “cevabını” bulmaya çalışacağız. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz: 1. Kültürel Çalışmalar alanındaki bazı tartışmaları etkileyen bazı teori ve yazılara aşina olun 2. Sanatsal ve estetik üretimleri etkileyen kurum ve yapıları eleştirel bir biçimde incelemek 3. Kültürel ürünlerin değişen dinamiklerine ilişkin süreçleri keşfetmek 4. Basit bir kültürel ürünü tartışırken analitik düşünme becerilerini güçlendirdiler 5. Kültürel Çalışmalar kategorilerini kullanarak yorumlama pratiği yapın |
Kültür nedir?, Kimlik ve kültür , insanın inanç tarihi, müziğin tarihi, yemek tarihi, eğlencenin tarihi, kent, arkeoloji ve müzeciliğin tarihi, ekonominin tarihi, savaş tarihi. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma tartışma, gezi ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon Ders Programı İncelemesi • Beklentiler | |
2) | Kültür tarihi nedir? Sunum | |
3) | Kimlik ve Kültür Sunumu | |
4) | İnsanın inanç tarihi | |
5) | Müziğin Tarihi | |
6) | Yemek Tarihi | |
7) | Yiyecek Sunumunun Kısa Tarihi | |
8) | Ara sınav Haftası | |
9) | Festival nedir? Eğlencenin tarihi | |
10) | Kent, arkeoloji ve müzelerin tarihi | |
11) | Ekonominin, Ticaretin ve Paranın Tarihi | |
12) | Savaş Tarihi Sunumu | |
13) | Cinsiyet Sunumunu Kavramsallaştırma | |
14) | Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Burke, Peter (2019), What is Culturel History?, Polity |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |