ODY2008 Vestibuler Sistemde Yapı ve Test YöntemleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ODYOMETRİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ODYOMETRİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODY2008 Vestibuler Sistemde Yapı ve Test Yöntemleri Güz
Bahar
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Hastanelerin odyoloji ile ilgili hizmet veren birimleri.
Dersin Amacı: Periferik vestibüler sistem ile santral vestibüler sistem patolojilerinin birbirinden ayrılması amacıyla kullanılan ayırıcı testlerin kimlere, nasıl uygulandığının öğrenilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Vestibuler sistemde işleyiş ve mekanizmaları açıklar
2) Anatomik, fizyolojik. psikolojik ve fonksiyonel yönüyle normal ve bozulmuş dengeyi tanımlar.
3) Unilateral ve bilateral periferik vestibuler hastalıklarda vestibuler sistemde bozulan mekanizmaların klinik sonuçlarını tartışır.
4) Unilateral ve bilateral periferik vestibuler hastalıklarda bozulan mekanizmaların objektif testlerle nasıl ayırdedileceğini irdeler.
5) Unilateral ve bilateral periferik vestibuler hastalıklarda objektif testlerin tipik sonuçlarını irdeler.

Dersin İçeriği

Vestibüler sisteme giriş ve dengenin sağlanmasında sorumlu yapılar, genel olarak vestibuler sistem anatomisi, periferik vestibüler sistem anatomisi ve fizyolojik temelleri, santral vestibüler sistemin anatomisi ve fizyolojik temelleri, periferik ve santral vestibuler sistemin genel değerlendirilmesi, vertigo ve dengesizlik kavramları ile ayırıcı tanısı, periferik vestibüler sistem bozuklukları, santral vestibüler sistem bozuklukları ve psikopatolojik dengesizlik nedenleri, diğer vestibuler bozukluklar, vertigo ve dengesizlik hastasına yaklaşım, objektif ve sübjektif odyolojik testlerin tanıya katkısı, özellikleri, göz hareketlerinin kaydedilmesi, ENG testi, VNG testi, pozisyonel testler gibi konular bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Vestibüler sisteme giriş ve dengenin sağlanmasında sorumlu yapılar Yok
2) Genel olarak vestibuler sistem anatomisi Yok
3) Periferik vestibüler sistem anatomisi ve fizyolojik temelleri Yok
4) Santral vestibüler sistemin anatomisi ve fizyolojik temelleri Yok
5) Periferik ve santral vestibuler sistemin genel değerlendirilmesi Yok
6) Vertigo ve dengesizlik kavramları ile ayırıcı tanısı Yok
7) Vertigo ve dengesizlikle seyreden hastalıkların genel sınıflandırılması Yok
8) Periferik vestibüler sistem bozuklukları Yok
9) Santral vestibüler sistem bozuklukları ve psikopatolojik dengesizlik nedenleri, diğer vestibuler bozukluklar Yok
10) Vertigo ve dengesizlik hastasına yaklaşım Yok
11) Göz hareketlerinin kaydedilmesi, ENG testi Yok
12) VNG testi Yok
13) Pozisyonel testler - I Yok
14) Pozisyonel testler - II Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013.
2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009.
3) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004.
4) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002.
Diğer Kaynaklar: 1)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Uygulama 10 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Uygulama 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Küçük Sınavlar 2 2
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 4
3) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 3
4) Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 5
6) Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3
7) Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 4
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. 4
9) Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 3
10) Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
11) Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. 5
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 2
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 4
14) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 3