ODY2006 Objektif Test YöntemleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ODYOMETRİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ODYOMETRİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODY2006 Objektif Test Yöntemleri Güz
Bahar
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. EZGİ GÜLŞEN
Öğ.Gör. SERPİL HÜLYA AHMET
Opsiyonel Program Bileşenleri: Hastanelerin odyoloji ile ilgili hizmet veren birimleri.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, odyolojik değerlendirmelerde kullanılan objektif test yöntemlerinin ayrıntıları ile incelenmesi ve öğrenilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İmmitansmetrik test yöntemlerini bilir.
2) OAE, ABR ve ASSR testlerini ve uygulamalarını öğrenir.
3) İşitsel uyarılmış kortikal cevapları bilir.

Dersin İçeriği

Orta kulak sisteminin fiziksel özelliklerinin tanıtılması, elektroakustik impedansmetre ve ölçüm prensipleri, elektrofizyoloji, kohlea, beyin sapı ve kortikal cevapların tanıtılması, evoked potansiyellerin ölçüm prensipleri , cihazların tanıtımı ve kullanımları, teknolojik gelişmelerin ve literatürün izlenmesi gibi konular bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Objektif yöntemler dersine giriş
2) İşitmenin Anatomisi
3) İşitmenin Fizyolojisi
4) Timpanometri
5) Akustik Refleks
6) Emisyon
7) İşitsel uyarılmış beyin sapı cevapları (ABR) - I
8) İşitsel uyarılmış beyin sapı cevapları (ABR) - II
9) ASSR - I
10) ASSR - II
11) Santral işitme merkezi anatomi ve fizyolojisi - I
12) Erken Latanslar
13) Orta Latanslar
14) Geç Latanslar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Frederick N. Martin and John Greer Clark (2011) Introduction to Audiology (11th Edition)
2) John D. Durrant and Lawrence L. Feth (2012)Hearing Sciences: A Foundational Approach
Ayrıca Ders notları kaynak olarak kullanılabilir.
Diğer Kaynaklar: 1) Rudolf Probst,Gerhard Grevers,Henrich Iro (2011), Temel Otorinolaringoloji,Adım Adım Öğrenme Rehberi,Nobel Kitapevi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Uygulama 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Küçük Sınavlar 2 2
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 4
3) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 3
4) Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 4
6) Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 1
7) Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 4
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. 2
9) Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1
10) Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
11) Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. 3
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 2
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5
14) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 2