ODY2005 Dalgalar ve Ses LaboratuvarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ODYOMETRİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ODYOMETRİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODY2005 Dalga ve Ses Laboratuvarı Güz
Bahar
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Hastanelerin odyoloji ile ilgili hizmet veren birimleri.
Dersin Amacı: Sesin oluşumu, yayılımı ve temel akustik parametrelerin öğrenilmesini içerir. Ayrıca insanlarda sesi algılayan organların temel yapısı incelenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akustik ve işitmenin temel yapısını öğrenir.
2) Temel akustik ve işitme sistemi arasındaki ilişkiyi kurar.

Dersin İçeriği

Elastik bir ip üzerinde duran dalgalar, spiral bir yay üzerinde boyuna duran dalgaların elde edilmesi, dalga leğeninde iki boyutlu dalgalar, dalga tankı, kunt borusu ile ses hızının belirlenmesi, ses hızı, ses girişimi, sıcaklık ve nemli ortam desibelmetre deneyleri, mikrodalgalar ile yansıma ve kırılma yasaları gibi konular bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konuşma zinciri Yok
2) Ses ve sesin yapısı Yok
3) Şiddet ve desibel Yok
4) Sesin algılanması Yok
5) Sesin psikofiziksel özellikleri Yok
6) Dış ve ortakulak anatomisi ve fizyolojisi Yok
7) Dış ve ortakulak anatomisi ve fizyolojisi Yok
8) İç kulak anatomi ve fizyolojisi Yok
9) Santral sistem Yok
10) Binaural işitme Yok
11) Ses lokalizasyonu Yok
12) Maskeleme Yok
13) İşitme sistemi mekaniği Yok
14) İşitme sistemi mekaniği Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Gelfand,S.A. (2009). Essentials of Audiology(3rd Edition), Thieme 2009.
Diğer Kaynaklar: 1) Yost W.A. (2000). Fundamentals of Hearing (4th Edition),Academic Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Uygulama 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 4
3) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 1
4) Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 4
6) Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 1
7) Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 3
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. 3
9) Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 2
10) Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
11) Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. 3
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 2
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1
14) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 2