ODYOMETRİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ODY2023 | İşyeri Eğitimi | Güz | 0 | 0 | 0 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Hastanelerin odyoloji ile ilgili hizmet veren birimleri. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, eğitim yılı boyunca teorik ve pratik olarak öğretilen konuların hasta üzerinde uygulamasının yapılması ve bu konular hakkında bilgi ve becerinin kazanılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Saf ses, konuşma odyometrisi ve akustik immitansmetri testlerini uygulayabilir. 2) Yenidoğan işitme taramasını uygulayabilir 3) Testlerin gerçekleştirilmesi sırasında maskelemeyi standart kurallara göre uygulayabilir 4) Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerini uygulayabilir. 5) Çalışma hayatında odyolojik değerlendirme sırasında karşılaşacağı sorunları çözebilir. |
Etkili hasta iletişimi, Odyometri ve elektroakustik cihazlar, Saf ses işitme eşikleri, Maskeleme,Klinik ortamda sorumlu kişi gözetiminde staj |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşyeri Uygulaması | |
2) | İşyeri Uygulaması | |
3) | İşyeri Uygulaması | |
4) | İşyeri Uygulaması | |
5) | İşyeri Uygulaması | |
6) | İşyeri Uygulaması | |
7) | İşyeri Uygulaması | |
8) | İşyeri Uygulaması | |
9) | İşyeri Uygulaması | |
10) | İşyeri Uygulaması | |
11) | İşyeri Uygulaması | |
12) | İşyeri Uygulaması | |
13) | İşyeri Uygulaması | |
14) | İşyeri Uygulaması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Internet ve diğer akademik çalışmalar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 6 | 210 |
Toplam İş Yükü | 210 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 5 |
3) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | 5 |
4) | Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 5 |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 5 |
6) | Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 5 |
7) | Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 5 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | 5 |
9) | Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 5 |
10) | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
11) | Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | 5 |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 5 |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 |
14) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 5 |