ODYOMETRİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ODY2003 | İşitme ve Ölçümü I | Güz | 1 | 4 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SERPİL HÜLYA ÇAPAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Hastanelerin odyoloji ile ilgili hizmet veren birimleri. |
Dersin Amacı: | İşitme ve denge işlevlerin özümlenmesini ve temel odyolojik testlerin uygulama becerisinin kazanılmasını sağlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Akustik, anatomik, fizyolojik, gelişimsel ve sosyal yönüyle normal ve hastalıklı işitme sistemi hakkında temel anlayışı edinir. 2) Otoskop kullanarak otoskopik muayeneyi uygulayabilme. 3) Akustik admittansmetri yönteminin temel bileşenlerini bilebilir; timpanometri ve akustik refleks testlerini kullanarak akustik admittans ölçümünün nasıl yapıldığını bilebilir ve hasta üstünde uygulayabilir. 4) Temel objektif (otoakustik emisyon, işitsel beyin sapı yanıtları, akustik immitansmetri testleri) ve subjektif (saf ses ve konuşma odyometri, serbest alan testi) odyolojik test tekniklerini uygulayabilir. 5) Maskeleme kriterlerini tanımlayabilme ve hasta üzerinde maskeleme prosedürlerini uygulayabilme. 6) Genel işitsel hastalıkların ayırıcı tanısını koymada odyometrik sonuçların nasıl yardım sağlayabileceğini açıklayabilir. |
İşitme fizyolojisi, ses ve özellikleri, odyometrik düzenlemeler, işitme ölçme teknikleri, odyometreler, odyometrik muayene, işitme yolları, odyolojik inceleme yöntemleri, testlerin uygulanma yöntemleri, odyometri cihazları gibi konular bu dersin kapsamındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgilendirme | |
2) | İşitmenin Anatomisi- Periferik | |
3) | İşitmenin Anatomisi- Santral | |
4) | İşitme Kaybı Tipleri – Patoloji Kaynağı | |
5) | İşitme Kaybının Dereceleri | |
6) | Hikaye Alma - Yetişkin | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Hikaye Alma - Pediatrik | |
9) | İmitansmetri | |
10) | Akustik Refleks | |
11) | Hava Yolu Odyometri | |
12) | Kemik Yolu Odyomet | |
13) | Konuşma Testleri | |
14) | Odyometri Sonucu Yazma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları kaynak olarak kullanılabilir. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları kaynak olarak kullanılabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 14 |
Uygulama | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 9 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 4 |
3) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | 3 |
4) | Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 5 |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 5 |
6) | Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
7) | Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 5 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | 3 |
9) | Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 4 |
10) | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
11) | Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | 4 |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 2 |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 |
14) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 1 |