ODYOMETRİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ODY2001 | İşitme Kayıpları | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. EZGİ GÜLŞEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Hastanelerin odyoloji ile ilgili hizmet veren birimleri. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı işitme kayıpları ile ilgili bilgileri öğrenerek kulak burun boğaz hastalıkları kapsamında yer alan hastalıkların genel özelliklerini öğrenmek ve mesleki yeterliliği sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. İşitme kayıplarının kişilerin yaşamına etkilerini kavrar, açıklayabilir. 2. İşitme sistemine yönelik koruyucu uygulamaların önemini bilir. 3. İşitme kaybına neden olan durumları bilir, ayırt eder. 4. İşitme kaybı tiplerini ve özelliklerini tanır. 5. İşitme kaybının da içinde bulunduğu sendromik durumlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Normal işitme, iletişim tipi işitme kaybı, sensorineural ve mix tipi işitme kayıpları, çocuklarda meydana gelen işitme kayıplarının etiyolojik dağılımları, çeşitli patolojilerde işitme kayıplarının ilişkisi gibi konular bu dersin kapsamındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşitme Fizyolojisi | |
2) | İşitme Kaybının Olumsuz Etkileri | |
3) | İşitme Kaybı Karakteristiği-1 | |
4) | İşitme Kayıplarının Sınıflandırılması | |
5) | Fonksiyonel İşitme Kayıpları | |
6) | İletim Tipi İşitme Kayıpları-1 | |
7) | İletim Tipi İşitme Kayıpları-2 | |
8) | İletim Tipi İşitme Kayıpları-3 | |
9) | Superior semisirkuler kanal dehisansi | |
10) | Sensörinöral İşitme Kayıpları-1 | |
11) | Sensörinöral İşitme Kayıpları-2 | |
12) | Eşik Üstü İşitme Kayıpları | |
13) | Retrokoklear İşitme Kayıpları | |
14) | Santral İşitsel İşlemleme Bozukluğu |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Stach, B. (2008). Clinical audiology: An introduction. Nelson Education. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Eggermont, J. J. (2017). Hearing loss: Causes, prevention, and treatment. Academic Press 2) Hughes, J. D. (Ed.). (2017). Hearing loss: etiology, management and societal implications. Nova Biomedical 3) Prieve, B. A., & Fitzgerald, T. S. (2014). In Handbook of Clinical Audiology: Seventh Edition. Wolters Kluwer Health Adis (ESP). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 103 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 5 |
3) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | 3 |
4) | Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 5 |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 5 |
6) | Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 5 |
7) | Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 5 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | 2 |
9) | Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
10) | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
11) | Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | 2 |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 3 |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 |
14) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 1 |