ODY2001 İşitme KayıplarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ODYOMETRİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ODYOMETRİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODY2001 İşitme Kayıpları Güz 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. EZGİ GÜLŞEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Hastanelerin odyoloji ile ilgili hizmet veren birimleri.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı işitme kayıpları ile ilgili bilgileri öğrenerek kulak burun boğaz hastalıkları kapsamında yer alan hastalıkların genel özelliklerini öğrenmek ve mesleki yeterliliği sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
1. İşitme kayıplarının kişilerin yaşamına etkilerini kavrar, açıklayabilir.
2. İşitme sistemine yönelik koruyucu uygulamaların önemini bilir.
3. İşitme kaybına neden olan durumları bilir, ayırt eder.
4. İşitme kaybı tiplerini ve özelliklerini tanır.
5. İşitme kaybının da içinde bulunduğu sendromik durumlar hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Normal işitme, iletişim tipi işitme kaybı, sensorineural ve mix tipi işitme kayıpları, çocuklarda meydana gelen işitme kayıplarının etiyolojik dağılımları, çeşitli patolojilerde işitme kayıplarının ilişkisi gibi konular bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşitme Fizyolojisi
2) İşitme Kaybının Olumsuz Etkileri
3) İşitme Kaybı Karakteristiği-1
4) İşitme Kayıplarının Sınıflandırılması
5) Fonksiyonel İşitme Kayıpları
6) İletim Tipi İşitme Kayıpları-1
7) İletim Tipi İşitme Kayıpları-2
8) İletim Tipi İşitme Kayıpları-3
9) Superior semisirkuler kanal dehisansi
10) Sensörinöral İşitme Kayıpları-1
11) Sensörinöral İşitme Kayıpları-2
12) Eşik Üstü İşitme Kayıpları
13) Retrokoklear İşitme Kayıpları
14) Santral İşitsel İşlemleme Bozukluğu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Stach, B. (2008). Clinical audiology: An introduction. Nelson Education.
Diğer Kaynaklar: 1) Eggermont, J. J. (2017). Hearing loss: Causes, prevention, and treatment. Academic Press
2) Hughes, J. D. (Ed.). (2017). Hearing loss: etiology, management and societal implications. Nova Biomedical
3) Prieve, B. A., & Fitzgerald, T. S. (2014). In Handbook of Clinical Audiology: Seventh Edition. Wolters Kluwer Health Adis (ESP).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 5
3) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 3
4) Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 5
6) Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
7) Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 5
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. 2
9) Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1
10) Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
11) Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. 2
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 3
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 4
14) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 1